Wie heeft tips voor leuke hotelletjes die wellicht nog niet in Lonely Planet staan, of die niet naar boven komen bij zoeken op internet?
Hopelijk voor ongeveer €10 tot €25, maar maximaal €40 per double room met eigen badkamer; schoon; aardig personeel (familiehotelletjes vind ik meestal leuk); leuke inrichting / aankleding (sfeer… bv planten / leuk geschilderd), maar geen tv of minibar nodig.
Gratis wifi en/of een zwembadje (vooral in het noorden) zijn wel pluspunten!
Ik zoek tips voor:
Villa de Leyva
San Gil
Barichara (of kun je dat makkelijk als dagtripje vanuit San Gil bezoeken?)
Valledupar
Santa Marta
Cartagena (tips welkom voor uitzicht over zee of erg leuke hotels in centrum, mag hier wel tot €60 kosten)
de koffieregio… leuke finca’s in de natuur? leuke verblijven bij een van de hot springs? In Salento heb ik al wat leuks gevonden denk ik, maar andere tips buiten Salento welkom!
Ik ben zelf alleen in Santa Marta geweest in jou lijstje. Daar zijn we in een hostel/hotel geweest met de naam Aluna. Erg dichtbij het strand en de leuke plekjes. Het hostel is prima, al ben ik er maar 1 nachtje geweest: http://alunahotel.com/
In de koffie regio kan je bij ons verblijven mocht je dat leuk lijken. We zitten in Pereira en de hotsprings en Salento zijn beide perfect te bereiken en in een dag te doen, lekker centraal dus! (www.kolibrihostel.com)
Ook als je alleen even langs wilt komen om een kopje koffie te drinken ben je van harte welkom!
Overigens, dichtbij Santa Marta en aan het Parque Tayrona, Eco hostal Yuluka. Prachtig hostel/hotel (http://eco-hostal-yuluka.com) midden in de jungle!
Kolibri hostel in Pereira wordt gerund door een Nederlandse jongen en zijn Colombiaanse vriendin. Echt super centraal gelegen als je dag uitstapjes wilt maken naar Chinchina, Santa Rosa, Manizales en Salento maar toch de luxe van een (redelijk) moderne stad. Uitzicht is fantastisch en het hostel is heerlijk rustig (geen partyhostel dus) fietsen te huur en aangezien zij uit de buurt komt weet ze alle plekjes die je niet in je LP zult vinden.
Mijn accommodatietips:
San Gil: Sam’s VIP hostel (ook privékamers)
Villa de Leyva: Don Paulino (vraag om de beste prijs die hij kan bieden)
Bogotá: Casa Bellavista
Salento: Tralala
Cartagena: El Viajero, Calle Porvenir (niet die Viajero die in Lonely Planet staat)