Tips voor Eiland hoppen

Hallo,

Als tip voor een vakantie van de zomer van 2010, werd als tip gegeven om eiland te hoppen in Griekenland.

Aangezien zowel ik als mijn partner (beide 28jr, geen kinderen) geen ervaring hebben met Griekenland en haar mogelijkheden dacht ik dat ik hier wel op de goede plaats zou zijn.

Welke activiteiten / bezienswaardigheden moeten we zeker zien / ervaren en welke plaatsen of eilanden zijn een must. Oftewel, graag zoveel mogelijk tips. Dan gaan we bekijken of dit onze vakantie van 2010 gaat worden voor 2 weken.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten René

ik lees dit nu wel een beetje te laat maar wil toch wel onze ervaringen doorgeven.

• vooraleer je boekt bestudeer eerst even de kaart van de griekse eilanden - wij doen dan het volgende:
  • we zoeken een ‘centraal’ eiland uit.
  • we boeken een goed hotel, met hp, liefst aan een haven. kwestie van ook wat luxe te hebben en de boten zijn dichtbij.
  • vanuit dit hotel/eiland doen we onze excursies.
  • per boot gaan we altijd naar 2 naburige eilanden. vertrek vroeg in de ochtend en kom terug met de laatste boot. dit is super gemakkelijk, kan je zelf regelen, (logeer daarom aan een haven) want de bootovertochten zijn altijd goed geregeld. je kan toch echt wel genoeg zien op 1 dag op sommige eilanden. informeer je op voorhand via boeken over het te bezoeken eiland, zo weet je snel wat er te zien is.
  • op die manier hebben we altijd 3 eilanden per vakantie gezien en hebben we toch de heerlijke voorziening van een goed hotel.
  • oké, je kan het ook anders doen , maar deze manier bevalt ons erg goed.
  • wij hebben zo al een 22-tal eilanden gedaan. en geloof me. ieder eiland was anders en had iets speciaals.

Het is wel geen ‘echt’ eilandhoppen, omdat je steeds teruggaat naar je eerste hotel maar dat geeft ook een RUSTIG vakantiegevoel zonder teveel poeha om steeds met je bagage te moeten sleuren.

veel succes en denk er eens over na.
ons bevalt het prima.
groetjes @lber10

kijk maar eens op mijn website: vandeboschalbertine

Lees het nu pas maar wat een leuk idee, ga het zeker bekijken voor 2011

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk