Eiland Hoppen

Hallo allemaal!

We (mijn vriend en ik) zijn van plan om eind mei/begin juni te gaan eiland-hoppen in Griekenland.
We willen daar in twee weken 2 tot 3 eilanden aandoen. Maar… welke?

***Heeft iemand hier ervaring met eiland-hoppen? Welke eilanden raad je aan? ***
Zelf denken we aan Rhodos en Karpathos? en ?

En regel je dit het beste op eigen gelegenheid (via internet dus de vlucht, accommodatie en de ferryovertochten los van elkaar boeken) of via een (internet)-reisbureau?

Kortom: hulp gewenst :slywink:

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Alvast bedankt!

:dag:

Hallo!

tja er zijn zo veel eilanden die de moeite waard zijn. Als ik zeg ‘je moet naar die eilanden gaan’ dan komt iemand anders weer met andere eilanden. Dat komt omdat álle eilanden nou eenmaal mooi zijn :slight_smile:

Ik raad je aan om je trip hier in NL al te regelen. Dat scheelt daar een hoop gedoe en je weet waar je aan toe bent. Ik ben ooit met Holland International gegaan en dat is heel goed bevallen. Op elk nieuw eiland werden we na aankomt heel netjes opgewacht en naar het hotel gebracht. En als het tijd was om te vertrekken… stond de taxi al weer klaar.

ps: als ik zou mogen kiezen: Santorini, Mykonos, Ios en Kreta :smiley:

De bootovertochten hoef je echt niet van te voren te boeken, elk eiland heeft zijn vaste veerverbinding.
Gewoon even bij de haven kijken wanneer hij vertrekt.
Wij reizen altijd met auto en caravan en hebben inmiddels al een hele serie eilanden bezocht en konden altijd zo op de eerst volgende boot mee.

Ik zou voor het eilandhoppen wel een beetje een logisch geheel zoek binnen een bepaalde eilanden groep.
De meeste Griekse eilanden zijn mooi en hebben een eigen karakter.

Bedankt voor jullie reacties!

Na een kleine oriëntatie twijfelen we nog tussen de sporaden en de cycladen.
We willen ook een dag of twee naar Athene.

Mocht er iemand zijn/haar ervaringen over (een van) deze eilandengroep(en) met ons willen delen,
dan heel graag! :nod:

Handige site over de vele Griekse eilanden…ook info over de veerdiensten!

Thanx :thumbsup:
Ik ga direct even loeren!

Heb inmiddels de site een beetje doorgenomen;
SUPER SITE! Ga er van het weekend op mijn gemak voor zitten.

Hallo Esther,

Gek op reizen en Griekenland als ik ben, ben ik gestart met een reisorganisatie voor individuele reizen naar Griekenland. Alleen maar maatwerk. Ik ben niet op zoek naar grote aantallen passagiers en zoek de voordeligste (maar wel de leukste) plekjes uit. Ik kan je adviseren over de eilanden, boten en vluchten. Je kunt evt. de vluchten ook zelf boeken. Kijk maar eens of het iets voor je is.
Ik ben zelf weer aan het eilandhoppen vanaf 27 april: Kreta, Santorini, Naxos, Paros en Mykonos. Ik ga vooral kijken naar nieuwe leuke accommodaties. Maar blijf online tussendoor bereikbaar! De honneurs worden in de tussentijd waargenomen door mijn inval-collega’s.

www.griekenlandopmaat.nl