Eilandhoppen met kinderen in juli/augustus 2012

Wij willen graag met onze kinderen van 7 en 9 jaar, 3 weken eilandhoppen in Griekenland. Het hoeft niet een kant en klare pakketreis te zijn (liever niet zelfs). Wie heeft er tips, ervaring en/of ideeen? Een zwembad bij de accomodatie heeft wel onze voorkeur.

Ontzettend bedankt voor je advies:thumbsup:. Inmiddels hebben we voor komend jaar gekozen voor een andere bestemming maar we hopen volgend jaar naar de Griekse eilanden te gaan. Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat het makkelijker is om de reis te boeken bij een reisbureau alleen de prijzen vielen nog wel een beetje tegen.

Wiens advies? Heeft de gebruiker die advies heeft gegeven zijn bericht snel verwijderd of is deze gebruiker verbannen?

Geen idee wat er met het bericht is gebeurd. Heel vreemd…

Kan je misschien alsnog aangeven wat het advies/de tips waren? Ik overweeg om met 2 kinderen (13 en 8 jaar) te gaan eilandhoppen (cycladen) in juli… Is het eenvoudig om boottickets te verkrijgen, is het goed te doen om slaapplek te vinden?
Vroeger ben ik vaker gaan eilandhoppen, maar altijd meer in het na-seizoen en in die periode was het vrij gemakkelijk. Ik wil niet met kinderen een halve dag lopen zoeken naar overnachtingsmogelijkheden. Neem overigens geen tentje mee, dus zoek pension e.d.

Wie heeft er advies/tips???

Ook wij willen in die periode eilandhoppen. Niet persé op de Cycladen. Een combinatie met Turkije is ook mogelijk. En dat met 2 gezinnen, met oudere kinderen. Ik sluit me aan bij de vraag van Lyvon. Dus adviezen, tips zijn welkom. Ik lees op internet en in de reisgidsen dat het in de zomerperiode aan te bevelen is van te voren te boeken, maar dat haalt de charme van het hoppen er wel een beetje af. Iemand dus ervaringen?

Mijn vriend (29) en ik (23) hebben het idee om in September te gaan eilandhoppen in Griekenland. Vliegtickets boeken, backpack op de rug en gaan. Wat zijn eilanden die je gezien moet hebben en ook makkelijk te bereizen zijn? We willen niet met een reisorganisatie gaan maar zelf ter plekke alles regelen. Zijn de eilanden met de boot goed te doen of is het vliegtuig gemakkelijker? Wat is een mooie eilandengroep te bezoeken en is dit dan haalbaar in 3 weken. Ik ben zeer benieuwd naar de reacties en tips! Dit kan wellicht ook antwoord geven op de bovenstaande vragen (alleen dan met kinderen).

Kim