Tips voor een meerdaagse tocht in de Amazone Peru gezocht

Mijn vriend en ik gaan in mei-juni 2016 backpacken in Peru. Aan het eind van onze reis willen we een meerdaagse tocht maken in de Amazone.

Het liefst boek ik dit terwijl we in Peru zijn. Maar wat valt aan te raden met onze beperkte reistijd van drie weken? Is het dan toch handiger om de boeking in Nederland te regelen?

De lonely planet raadt Manu af ivm de uitloop van meerdere dagen wat regelmatig schijnt te gebeuren. Wie heeft hier ervaring mee?

Ons plan is 13 tm 16 juni jungle trail Macchu Picchu, 17 juni terugvlucht Amsterdam.
8 tm 12 juni de Amazone vanuit Cusco boeken of vanuit Nederland?

Welk gebied raden jullie aan, Tambopata National Reserve of het Manu National Park? En waarom?

Alvast bedankt!!

Toen ik naar Manu ging is de excursie ook uitgelopen. Ik ging bovendien zowel naar Manu als naar Tambopata en raad sterk Tambopata aan!
De landschapper zijn er in mijn ogen veel mooier en uniek! Ik vond het adembenemend en zag ook veel meer dieren van veel dichterbij!

Je kan die ter plaatse boeken of van te voren. In het hoogseizeon (mei - augustus) raad ik wel aan om overal op tijd bij te zijn als je een strak programma hebt.

Mijn toekomstige Peruviaanse echtgenoot en ik hebben een reisbureau’tje in Cusco en organiseren zulke excursies.
Mail gerust als je graag wat meer info ontvangt, uiteraard volledig vrijblijvend!

Veel plezier!

Valerie

1 like

Als jullie avontuurlijk zijn aangelegd raad ik je een trip in de jungle aan vanaf Iquitos met Amazon Explorer. Ook op facebook te vinden. Amazon Explorer, Hector Vezirian. Je kunt bij hem terecht voor 3-daagse jungle tochten, maar ook voor bijv een tocht van 15 dagen naar de grens Peru/Ecuador. Hij neemt je bijv ook mee naar een in de jungle levende inheemse stam.

Hoiii

Wat toevallig, ik zit op dezelfde terugvlucht met de KLM op 17 juni!
Ik kom 22 mei aan, en ga een rondje Peru / Bolivia doen