Naar Amazone (vanuit Cusco, terug naar Lima): betaalbare ideetjes?

Hallo

in de zomer trekken we drie weken naar Peru.
Tijdens de twee eerste weken doen we Lima, Ica, Arequipa, Cusco, Inca trail.

We hebben nog een week over en wensen graag naar de Amazone te gaan.
Dwz vertrekken in Cusco, dan de Amazone in, daarna eindigen in Lima.
We zijn gezin met 2 tieners (meisjes) en wensen beetje comfort (dwz kamperen slaan we over).
Ik heb al veel gelezen maar vind geen goed plan: vaak heel duur helaas.

wie heeft leuk voorstel dat je echt junglegevoel geeft en waar je veel dieren kan zien?
Hoeveel dagen hebben we nodig?

alvast bedankt allemaal

De lodges die echt in de jungle liggen zijn over het algemeen inderdaad prijzig, maar vergeet niet dat ze wel op basis van all-inclusive zijn (muv alcoholische drankjes) en ook de excursies zijn inbegrepen, net als de transfers per boot. Zelf goeie ervaringen met Peru Nature/Rainforest Expeditions, zelf 2x overnacht in zowel Refugio Amazonas als Posada Amazonas en ook al zeer tevreden klanten daar ondergebracht. Maar er zullen ook wel wat goedkopere opties zijn, probeer anders een vergelijkingsrondje op booking.com, zoeken op Tampopata of Puerto Maldonado (maar niet in de stad zelf overnachten, dat is echt een afknapper).

Hola,

Ik zal me even voorstellen. Wij hebben een reisbureau voor individuele rondreizen in Peru en Bolivia.

Wij bieden prachtige voordelige, avontuurlijke rondreizen en diverse korte tours aan in Peru / Bolivia , die uzelf kunt samenstellen vanaf 7 tot 30 dagen. Alles is aanwezig: Zoutvlakten van Uyuni, La Paz, Machu Pichu, Uros eilanden, Colca Canyon, raften, Inca Trail, Jungle tours, mountain biking en strand. Ons bureau wordt in Peru gerund door een Nederlandse reisleider en we maken gebruik van officiƫle gidsen ter plaatse waardoor uw reis in Peru op maat, naar uw wensen en bijgestaan in uw eigen taal tot een onvergetelijke vakantie wordt.
Voor meer informatie, aanbiedingen en ook onze voorbeeldreizen vraag of ga naar onze website: http://www.rondreizenperu.eu Zeker voor de jungle tours bieden wij zeer voordelige lodges aan in Puerto Maldonado en Iquitos.

Kijk eens naar Tambopata. Hier heb je al heel betaalbare opties langs de rivier of bij het meer Sandoval.
je kunt hier vanaf Cusco makkelijk komen met de nachtbus naar Puerto Maldonado.

Naar Puerto Maldonado mag/kun je maar een beperkte hoeveelheid bagage meenemen. Hoeveel is beperkt? Sporttas/weekendtas/10 kg? Heef iemand hier informatie over?

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

Je hebt het over een lodge daar neem ik aan? In het geval van de lodges van Rainforest Expeditions (www.perunature.com) is de regel 1 koffer per 2 personen. Dus de dag voordat je naar Puerto Maldonado vliegt alvast de koffers zo inpakken dat je 1 koffer klaar hebt om mee te nemen naar de lodge, de ander om bij hun kantoor achter te laten. Geloof dat de koffer die meegaat max 20kg mag wegen.