Amazone...?

Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaringen met reisjes naar het Amazone-gebied in Peru?
Wij willen tijdens ons verblijf in Lima, even 4-5 dagen er tussenuit,
dit jaar willen we waarschijnlijk naar het Amazonegebied…

Iemand leuke tips of ervaringen??

:wereld:

Voor zover ik weet heb je globaal 3 keuzes: Puerto Maldonado (Tambopata), Iquitos of Manu.
Manu schijnt het meest afgelegen en rijk in dieren te zijn, maar ook het duurst.

Zelf heb ik een 3-daagse jungle trip (2 nachten) gedaan in het Tambopata reserve, ik had dit geboekt in Puerto Maldonado zelf. Ik verbleef in de Inotawa Lodge en het is heel goed bevallen. Goede gidsen, leuke boottochten, prima eten, prima bed in mooie lodge, nog aardig wat dieren gezien (vooral veel macaws, maar ook kaaimannen, spinnen, termieten, vlinders, pirañas etc.). Inotawa heeft een website, wie weet kun je vanuit Lima gewoon via die website boeken.

Hier kun je mijn foto’s van Peru bekijken.

Wel malariapillen nodig in die jungle.

Veel plezier!

Iquitos is een slagje toeristischer dan Puerto Maldonado.
Ik ben vanuit Iquitos een paar keer in de Cumaceba Lodge geweest en 1 keer in de Piranha Explorer. Allebei eenvoudig (en dus vrij voordelig). Veel vogels, apen, tarantula’s en roze dolfijnen. Vriendelijke mensen, lekker eten, hutjes en bedden wel heel eenvoudig.
Meer info op www.cumaceba.com (ze hebben ook een kantoortje in Lima, Miraflores: Diez Canseco 319, oficina 10).

1 like

Ik vlieg 4 januari naar Iquitos en zit alvast te kijken naar lodges, dit is een goeie tip! Ik vind het niet erg om 2 dagen in Iquitos te zitten, maar veel langer dan dat wil ik eigenlijk niet wachten… Moet ik nu alvast een lodge boeken of kan ik het beter ter plekke regelen?
Ik heb dezelfde vraag over vliegen naar Tarapoto vanaf Iquitos, nu alvast boeken of is het rustig genoeg om dat pas in Iquitos te doen?

Vliegen is meestal goedkoper als je optijd boekt. Let op dat de locale lage tarieven van LAN niet gelden voor buitenlanders. Buiten LAN vliegt ook StarPeru op deze route: www.starperu.com

Waarschijnlijk ben ik al te laat met mijn antwoord, maar goed: Lodges hebben om deze tijd van het jaar normaal gesproken genoeg plaats. Als je het ter plekke in Iquitos regelt, is er meestal wel wat korting te krijgen (10-20%); als je vanuit Lima boekt lukt dat vrijwel nooit.