Amazonegebied Peru

Wij willen een rondreis maken door peru maar twijfelen nog of we daar nog een paar dagen willen bijboeken om het amazonegebied te bezichtigenaangezien ons dat op het eind nog een druk programma lijkt, met vliegtuig naar toe verder met de boot s, avonds een programma, de volgende dag vroeg uit, de dag daarop weer vroeg op pad om weer terug naar Lima te vliegen.
Heeft iemand dar ervaring mee, is het te doen?

2 likes

Wij hebben een paar jaar geleden een rondreis door Peru gemaakt, en ik herken jullie twijfel over het Amazonegebied helemaal. Wij hebben toen ook een paar dagen aan het einde van de reis in de Amazone doorgebracht, en hoewel het prachtig was, vond ik het behoorlijk intensief.

De reis ernaartoe is al een avontuur: eerst een vlucht, daarna een boottocht naar de lodge. Daar is het programma meestal strak gepland, met vroeg opstaan om dieren te spotten en 's avonds ook vaak een activiteit. Op zich fantastisch, maar als je al een druk programma hebt gehad, kan het best vermoeiend zijn.

Toch is het echt de moeite waard. De natuur is overweldigend en je ziet dingen die je nergens anders kunt meemaken. Ik was vooral onder de indruk van de geluiden in de jungle 's nachts – dat vergeet je nooit meer!

Mijn tip: als je het doet, zorg dan dat je na het Amazonebezoek nog een rustdag hebt, bijvoorbeeld in Lima, voordat je terugvliegt. Dat gaf ons de tijd om alles even rustig te verwerken.

Hebben jullie al bedacht hoeveel tijd jullie daar zouden willen doorbrengen, of wat je na de reis nog gepland hebt? Misschien helpt dat bij de keuze :blush:

2 likes

Peru is een reis van 21 dagen, als wij het amazone gebied erbij doen dan komen er nog 3 dagen erbij maar op de 3e dag van het amazonegebied gaan we smiddags met vliegtuig terug naar Lima en daarna s’ avonds gelijk weer met de vliegtuig terug naar amsterdam en dat lijkt ons zeer vermoeiend dus geen rustdag
Dus we slaan het amazonegebied maar over alhoewel het ons wel zeer mooi lijkt.

1 like

Groot gelijk heb je. Andere keer dan nog maar eens terug?

Dag Jack, wij hebben enkele jaren ook Peru bezocht. Geweldig land. Op het einde van de reis hebben wij 3 dagen naar de Amazone getrokken, nl Puerto Maldonado. Eerst met een klein vliegtuig en daarna met busje. Ter plaatse hebben wij 2 x een korte boottocht gedaan door de wildernis. Echt top en een dikke aanrader. De biodiversiteit hebben wij nog nergens gezien. Dus ons inziens, doen.

Ik heb de reis naar Peru afgesloten met 3 dagen jungle.
Ik vond het de kers op de taart.
Is weliswaar vermoeiend , maar aan het eind ga je direct naar Lima en dan het vliegtuig in.
Kun je daar wat bijslapen.
Ik zou zeggen: doen !

:+1:

Verzonden vanaf mijn Galaxy

-------- Oorspronkelijk bericht --------