Ik ben alvast begonnen met een reis samen te stellen voor volgende zomer.
Voorlopig wat brainstormen.
20 jaar geleden bezocht ik in deze 3 staten alle klassieke parken : zion, Monument Valley, Death Valley, Arches, Las Vegas enz.
Nu zouden we gaan met 4 kinderen tss 7 en 12. De optie was een camper huren en het 100 kindvriendelijk maken.
Dat houdt voro onze kinderen in veel watergenot.
Wat ik mij van indertijd herinner dat het veel autozitten was, veel hiking maar weinig echt kindvriendelijk.
Heeft er iemand tips ?
Blijven we beter aan de kust van Californië ? Zoeken we de meren op ?
Gaan we op zoek naar de minder toeristische parken ?
enz.
Dank alvast voor de hulp.
Hi Briene, welkom op het forum
Ik weet niet wat 100% kindvriendelijk is
maar het zou al wat helpen als je ons vertelde hoe lang je wil gaan.
Heb je in de zomer al eens gedacht aan een rondtrip in het NW van de USA? Bv vliegen op Denver en dan een roundtrip maken naar Black Hills SD/Badlands NP, naar Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton NP en dan terug naar Denver voor bv Rocky Mountains NP. Dat kan in bv 3 weken en het zal minder heet zijn dan in de woestijnen.
Je zou ook een langere roundtrip kunnen maken vanaf Seattle naar Oregon, Northern Ca, Idaho, Wyoming en Montana (4 weken).
RV of auto? Persoonlijke voorkeur en is voor iedereen anders. Het zal niet meevallen om een auto to huren voor 2 volwassenen en 4 kinderen die groot genoeg is om ook alle bagage mee te nemen. Voor een RV zal je al snel een een 30’ + nodig hebben. Een auto moet dan 3 zitrijen hebben en dan blijft er weinig ruimte over. Ik denk dan aan een minivan of een full size SUV maar dan blijft er in bv een full size nog maar iets van 50 cubic feet over.
Maar eerst, hoe lang wil je gaan.
Ik vrees dat we max 16 dagen zullen kunnen gaan, gezien beperkt verlof.
Dus het aantal mijlen eerder bescheiden houden.
Er moet vooral veel waterplezier zijn, het maakt niet uit in welke hoedanigheid : pretparken, meren, zee, maar dus voldoende warm voor een zwempakvakantie.
Florida hebben we al gedaan en lijkt mij in de zomer wat weer onstabiel.
Het maakt eigenlijk ook niet uit waar in Amerika : de drie staten die ik opnoemede heb ik reeds gedaan, eveneens Washington, en BC en Alberta in Canada.
Ik ben vooral op zoek naar veel variatie, geen te lange ritten en dit in een campingsetting gezien de kinderen zo graag eens met een mobilhome willen reizen.
Met het huren van een RV verlies je al snel 2 dagen. RV ophalen pas de dag na aankomst, uitleg RV, boodschappen doen, RV inleveren, schoonmaken etc. Verder is een RV in steden nou niet echt een genot. Parkeren bv. Maar in de NP’s is hij natuurlijk geweldig.
Water, meren, pretparken etc.
Bv:
Beginnen in San Diego. Seaworld en de beroemde Zoo. Carlsbad met Lego land. Anaheim met DL. LA met de filmstudio’s Six Flags etc etc. Ik ben niet zo goed in pretparken maar er zijn er genoeg.
Dan langs de kust tussen LA en SF. Vele stranden (ook tussen LA en SD), schitterend kustroute tussen Cambria en Monterey. Whale watchen in Monterey, Boardwalk en Mystery Spot in Santa Cruz. Het schitterende Yosemite NP. Tioga Rood naar Mono Lake, naar Lake Tahoe en dan naar San Francisco. Je zal je 2 weken op deze route al hard nodig hebben.
Het water in de Pacific is altijd koud maar dat is voor de meeste kinderen geen belemmering.
Er zijn meestal geen drop off coaten voor een huurauto. Voor een RV weet ik het niet.
Yeehaw