Tips rondreis California met kids

Hi,

ik heb al veel gelezen op het forum en tips eraf gehaald, maar kan het toch niet laten om zelf nog even onze reis te posten. Wij gaan as zondag (yes!) naar LA en gaan dan met een camper bijna 4 weken rondtrekken. We hebben 2 dochters, 1 van 4,5 jaar en 1 van 6 maanden. Hieronder de route zoals we die nu gepland hebben. Ik ontvang graag nog wat tips (we hebben nog niets vast gelegd dus we kunnen nog afwijken van de route), bezienswaardigheden en RV parks. En ik ben ook erg nieuwsgierig naar tips speciaal voor de kids.

Hoor graag en alvast ontzettend bedankt!
Yvette

  1. Amsterdam -> Los Angeles
  2. Los Angeles -> San Diego
  3. San Diego (zoo)
  4. San Diego -> Palm Springs
  5. Palm Springs -> lake havasu
  6. lake havasu -> williams
  7. williams -> Grand Canyon NP
  8. Grand Canyon NP -> Monument Valley
  9. Monument Valley -> Lake Powell/Page
  10. Lake Powell/Page
  11. Lake Powell/Page -> Bryce Canyon NP
  12. Bryce Canyon NP -> Zion NP
  13. Zion NP -> Las Vegas
  14. Las Vegas
  15. Las Vegas -> Death Valley NP
  16. Death Valley NP -> Yosemite NP
  17. Yosemite NP
  18. Yosemite NP -> San Francisco
  19. San Francisco
  20. San Francisco -> Monterey
  21. Montery
  22. Montery -> Cambria
  23. Cambria -> Santa Barbara
  24. Santa Barbara
  25. Santa Barbara -> Anaheim
  26. Anaheim (Disney)
  27. Anaheim -> Los Angeles
  28. Los Angeles -> Amsterdam

Ziet er goed uit!
Grand Canyon zou ik persoonlijk een extra dag erbij doen. Ter compensatie zou je Highway1 (SF - Anaheim) iets sneller kunnen doen.

Mijn reis was in 2007, dus het begint langzaam wat stoffig te worden. Ik kan mij wel herinneren dat we soms wat flinke rijdagen hadden, met zulke jonge kinderen zul je toch wat vaker stoppen en iets vroeger een camping zoeken (slechts een indruk, heb zelf nog geen kinderen).

Voor de rest ziet het er erg goed uit! Alvast veel plezier! :slight_smile:

1 like

Mooie reis en zo lekker snel al!
Ok, het is tamelijk zinloos om in Williams te overnachten. Williams -GC is nog maar een dik uur rijden dus gewoon doorrijden zou ik zeggen en een extra nacht in GC.
Om Zion goed te bekijken heb je ook een extra nacht nodig.
Death Valley-Yosemite is erg ver. Omdat Tioga Pass nog gesloten zal zijn moet je ook nog omrijden. Geen dagtocht met een RV imo. Heb je al een reservering in Yosemite? Die zal je nodig hebben.
Yeehaw

1 like

Hi, dank voor je reactie! we hadden Williams erin staan omdat daar een camping zit en ik verwacht dat er in de Grand Canyon niet zomaar plek is of heb ik dat mis? We hebben geen overnachtingen in de NP’s geregeld (we waren al te laat in januari), dus ook niet in Yosimite. Zijn er alternatieven in de buurt?

groet Yvette

Kijk eens op deze sites:

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Yosemite is een groot park. Je wil niet eerst een uur of langer gaan rijden voordat je er bent. Dat geldt ook voor GC.