Zo goed mogelijk nagekeken of hierover al vragen zijn gesteld, niet kunnen vinden wat ik zocht dus hopelijk niet vraag ik niet naar de bekende weg:
omdat we niet zoveel tijd hebben: 16 of 17 dagen uit en thuis, en ook 1 of 2 dagen op familiebezoek gaan in omgeving san francisco, camperreis van 12 dagen:
vertrek las vegas eindigen in san francisco periode eind april/begin mei.
dag 1 las vegas -
dag 2 camper halen
dag 3 Barstow (Caligo Ghosttown)
dag 4 Bakersfield
dag 5 Cambria (Nitt Witt Ridge/Hearts Castle) via Hway 1
dag 6 Omgeving Monterey 2 dagen (Julia Pfeiffer/Mac Way falls/Point Lobos/
17 mls)
dag 7 tussenstop naar Yosemite Fresno??
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite
dag 10 tussenstop naar Hayward
dag 12 camper inleveren
Rest San Francisco
Hier komen de vragen:
Route haalbaar/te adviseren?
Twijfelen of we Zion of Yosemite moeten doen: wat is leukste voor jongen van 10 jaar? Is Zion nog in te plannen met de ene dag die nog vrij is en misschien 1 dag langer rijden als nu gepland (willen niet te lang per dag in de auto te zitten: zoon heeft geen “zittend gat” zoals wij dat zeggen) en moet heen en terugreis vanuit Las Vegas dan het zelfde zijn?
Of Yosemite schrappen en Zion/Bryce/Page etc doen?
Zijn er nog andere leuke bijzondere dingen te doen voor kinderen op geplande route? (als het we gaan bijv. de rondleiding in de yellie bellie?-fabriek doen)
Vanuit Las Vegas naar Zion rijden voor één dag in Zion is, vind ik, zonde van je tijd. Je zal mijns inzien toch moeten kiezen tussen Zion/Bryce/Page vs Yosemite.
Wij hebben bovenstaande parken allemaal gedaan en hebben er een klein verslagje van gemaakt (ThereAndBackAgain). Misschien vind je daar wat meer info van welke parken je het meest aanspreken. Mij lijkt voor een jongen van 10j Yosemite + Pacific Highway de betere keuze.
Alhoewel ik Las Vegas niet beschouw als een paradijs voor kinderen is er toch genoeg te zien en te doen om een nachtje extra te blijven.
Caligo ghosttown is geen ghosttown maar een commerciele toeristtrap. Naar mijn mening dan. Wellicht vindt een 10 jarige Caligo wel leuk. Wij niet.
De rit Las Vegas-Barstow naar Bakersfield is doodsaai. Iedereen rijdt te hard en er weinig te zien. Als je in 3 dagen tussen Las Vegas en Cambria wil rijden is een veel mooiere route via Death Valley NP en Kern River Valley. Je zou dan overnachtingen kunnen plannen in Death Valley en bij Lake Isabella met een RV.
Nitt Witt Ridge. Nogal quirky en bizonder dat je dit gevonden hebt. Maar wij vonden Nitt Witt Ridge wel leuk.
Tussen Cambria en Monterey kan je gerust een hele dag voor rekenen zeker als je ook naar Hearst Castle wil. Point Lobos is schitterend maar als je PL bezoekt zou je die 17 miles drive gerust mogen overslaan. Vergeet onderweg ook niet te stoppen bij Piedras Blancas voor de Elephant seals bij San Simeon.
Monterey met een RV naar Yosemite neemt ca 5 uur en Yosemite zit in de major league van National Parks. Mei is prachtig met de donderende watervallen. Zorg er wel voor dat je een reservering hebt in Yosemite. Een late sneeuwbui is mogelijk.
Paso Robles tussen Bakersfield en Cambria (ca46) is een wijnroute.
Voor een rondje Zion, Bryce, Page, GC zal je geen tijd hebben imo. Het is trouwens onduidelijk of je nu van SF of van LV terugvliegt.
Yeehaw
Nog een aantal weken nagedacht en gepuzzeld. Zou iemand nog eens mee willen denken?
Vrijdag Aankomst Las Vegas
Zaterdag Camper halen en overnachten in Las Vegas (welke van de 2 rv campgrounds raden jullie aan?)
Zondag Naar Death Valley overnachten in Stovepipe wells
Maandag Death Valley (overnachten in Stovepipe of Panamint Springs?)
Dinsdag Lake Isabella
Woensdag Ochtend Lake Isabella en later op de dag naar Cambria
Donderdag Cambria kustroute naar omgeving Point Lobos
Vrijdag Point Lobos zelf
Zaterdag Naar Mariposa en overnachten
Zondag Naar Yosemite en overnachten
Maandag Yosemite
Dinsdag Oakland
Woensdag San Francisco
Donderdag San Francisco
Vrijdag Naar huis
Is dit te doen of doen we nog te lang of te kort over onderdelen (heb je het eerder gezien als ik dacht?)
De rit van Yosemite naar Oakland is het langste volgens mij, maar dan zijn we onderweg naar familie, dus maar even op de tanden bijten.
Misschien nog suggesties als we nog een dag extra vrij kunnen krijgen?