Tips voor butget slaapplekken Bali/Lombok

Hi avonturiers,

Ik ga komende zomer richting Bali en Lombok en ik vroeg me af of er iemand nog leuke tips had voor slaapplekken. Ik zoek geen dure hotels, maar plekken die geschikt zijn voor een echt backpackersbudget :wink:

Ik heb nog geen exact reisplan, maar zal niet heel veel gekker en anders doen dan de meeste reizigers, dus alle leuke tips zijn welkom :slight_smile:

Groetjes,
Laura

Als je echt budget wilt, kun je beter niet in de zomer gaan. Door schoolvakanties in Europa en Australië is het dan drukker en gaan de prijzen omhoog. Zeker rondom Idul Fitri, wat dit jaar op 28 juli valt.

Welke steden/ plekken wil je bezoeken? Als je naar Gili T. wilt zou ik vantevoren boeken. In bv. Kuta (Bali) is altijd wel plek, zeker in Gang Jl. Poppies (het straatje tussen poppies I en II. Daar zit ook de nodige budget accommodatie.

Ook in Oost en Noord-Bali is er genoeg te vinden .

Fijne reis

Ik kan niet oordelen over je woonplaats Candidesa, maar in Pemuteran, Lovina en Amed vond ik het tegenvallen om in de zomer (ramadan) zonder te reserveren hele goedkope accommodatie te vinden. Eigenlijk niks onder de 200.000 - 250.000 rp voor een single room, wat relatief duur is ten opzichte van de 75.000 - 100.000 rp kamers in bv. Kuta buiten het seizoen. (Toegegeven, de kamers waren mooier.)

Ary’s Homestay in Candidasa met een reuze Aussi ontbijt, bij mij om de hoek.
Grote kamers niet aan het strand ,maar de straat oversteken, kamers liggen hoger gelegen ( uitzicht op zee)
Bijzonder aardige eigenaars uit Down Under.