18 dagen naar Bali/Lombok, ook Java aandoen?

Mijn moeder en ik willen samen naar Bali en Lombok gaan eind juli. Is het mogelijk om ook Java te bezoeken in deze 18 dagen als we het rustig aan willen doen?

Ons plan is verschillende (minder toeristische) plekken in Bali te zien en naar Lombok te gaan voor onder andere de Gili eilanden. We willen graag mooie natuur zien, wat cultuur, snorkelen en ook een beetje uitgaan.

Ik ben een man van 26, mn moeder is 52 en kan niet heel lang lopen of krap zitten ivm reuma.

Weet iemand trouwens of de vliegtickets nog goedkoper zullen worden? Goedkoopste optie vanuit Dusseldorf komt nu op zo’n 900 euro met redelijk ongunstige stop-overs.

Alle hulp is welkom!

Oh, we twijfelen trouwens ook nog een beetje tussen deze reis en Thailand-Cambodja. Enige reden om dat niet te doen is het klimaat daar in onze zomer (=erg heet en hoge luchtvochtigheid). Iemand die hier ervaring mee heeft?

Juli is hoogseizoen, reken er maar niet op dat tickets goedkoper worden… Jullie hebben nu voor Emirates gekeken?

Als je lange afstanden wilt mijden en rustig aan wilt doen, dan zou ik Java laten schieten. Er is genoeg op Bali en Lombok om 18 dgn mee te vullen!

Vlucht van 900 euro is via KLM en Singapore airlines. Heb wel eens gehoord dat er rond april nog wat goedkopere vluchten bijkomen. Wat hiervan waar is weet ik niet.

Bedankt in elk geval voor het meedenken

In april boeken voor de zomermaanden voor minder dan 850 euro? Ik ben het iig nooit tegengekomen… Succes met zoeken.

Bali - Lombok is in 18 dagen goed te doen. Meer eilanden bezoeken, niet doen.
Vlieg met Singapore Airlines en Silkair rechtstreeks naar Lombok. Vlieg terug vanaf Bali. Boek bvb: Holiday resort in sengiggi. Blijf ongeveer 8 dagen daar. Je kan gilli bezoeken, snorkelen. Worden genoeg tours over het eiland aangeboden. Je kan van Lombok met de boot in 4 uurtjes naar Bali toe varen. Aldaar kan je diverse plaatsen bezoeken. Zorg wel dat je her en der al wat slaapplaatsen geboekt heb. Sommige zijn vaak vol en je wil zeker niet uren bij hele warme temperaturen gaan leuren met je koffer en met je moeder…! Liever iets minder zien maar genieten dan veel zien in een hoog tempo en na 18 dagen met half overleden moeder weer te schiphol aankomen. Genoeg te doen en te zien - maar hou wel rekening met dat indonesie een 3 wereld land is. Denpasar naar Lovina koste mij in taxi 3,5 uur, kwa kilometer afstand niet zo ver maar met alles wat je daar onderweg tegenkomt een heel stuk. Succes en geniet van je vakantie.

Niet zo overdrijven! Een hele enkele keer zit een bepaald hotel in een bepaalde periode vol (zeker de hotels in populaire guide book als de Lonley Planet), maar er is nog altijd nog meer accomodatie dan dat er touristen zijn. De wanneer je eerste keus vol zit, dan zit je binnen 10 minuten bij de buren waar plek zat is :vak01:

Je vindt altijd wel wat, maar dan kan de prijs aardig oplopen. Veel populaire accommodatie die je bijvoorbeeld op zoover vindt zijn vaak goed bezet. Heb zelf al diverse keren voor een volle accommodatie gestaan, of dat men slechts de suite heeft/voor de hoofdprijs!!? Alleen een groot bed heeft en niet bijvoorbeeld 2 losse bedden. Lijkt mij met moeder/zoon wel van belang. Airco lijkt mij ook wel handig. Denk niet dat zij dagelijks willen leuren en zeulen met koffers en tassen bij een temperatuur van 30+. En dan nog een chauffeur te vinden voor een redelijke prijs… Plan het goed en boek van te voren je overnachting. Lezen op internet en de Lonley Planet kan bijzonder handig zijn.

Ik regel mijn vervoer op Bali altijd via Made:

[EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com

Prijzen die oplopen? Ik heb daar echt nog nooit negatieve ervaringen mee gehad, ik betaal zelden meer voor 15 euro voor een kamer met AC. En ook ik prefereer twee bedden in plaats van een tweepersoonsbed.

Wat betreft het vooruit boeken van een accomodatie, als je bv Ubud wilt aandoen is dat zeker een aanrader, afgelopen zomer sliepen er zelfs toeristen op straat, er waren alleen nog hele dure hotels te boeken. Die toeristen hadden Kuta ontvlucht omdat daar ook geen plaats meer was. Wij begonnen toen onze reis in Sanur en konden daar ook nog maar net een kamer vinden, nu moet ik er wel bijvertellen dat wij alleen maar in guesthouses slapen, maar we hoorden van anderen dat de hotels voor een schappelijke prijs helemaal vol waren.

Hoogseizoen (juli/augustus) zeker van te voren boeken !!

Toerisme op Bali is nog steeds explosief stijgende (zeker in hoogseizoen) en is zeker niet meer te vergelijken met de eerste jaren na de aanslagen in Kuta/Jimbaran.

Het is natuurlijk een persoonlijke mening, maar het viel mij afgelopen jaar zelfs op dat veel hotels waren afgehuurd (of gedeeltelijk) voor congressen… let op in het Hoogseizoen !!

Ook in pemuteran was in augustus 2010 amper iets te vinden …

Ik was

Hallo,

Je zou er ook over kunnen denken om naar Kuala lumpur te vliegen en dan met Airasia van Kuala lumpur naar Bali te kunnen vliegen. Misschien is dit wel iets goedkoper.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Heb inmiddels 2 vluchten geboekt naar Kuala Lumpur voor 1540 euro. Binnenkort nog een retourtje KL-DPS boeken, die zijn niet al te duur geloof ik.

Accommodatie boeken van tevoren vind ik eigenlijk niet zo leuk, maar er vanuit gaande dat jullie daar ervaring mee hebben is het misschien toch verstandiger!?

Daar zijn de meningen dus over verdeeld :beef:

Je kan voor weinig een Indonesische SIM-kaart kopen, dan kan je 's avonds het hotel bellen waar je devolgende dag wilt verblijven. Zo weet je zeker dat het hotel niet vol zit op het moment dat je er aankomt, en behoud je toch je flexibiliteit. Aardig compromis lijkt me :kus:

Hallo,

1 tip die ik je kan geven is dat ik zeker de 1ste nacht boekt waarom je bent na een vlucht aardig kapot en dan wil je rust aan je hoofd. Ik weet niet of je gelijk doorvliegt naar Bali maar je hebt veel hotels die je ook nog een oppikken dan hoef je daar ook niet meer over na te denken.

Zo heb ik het bij andere reizen ook gedaan inderdaad, wel wat zekerheid maar toch vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Is wel lekker om daar geen energie meer aan te verspillen inderdaad. Ticket naar Bali moet te doen zijn binnen paar uurtjes dus tegen de avond in Denpasar moet gewoon lukken.

Hoi Simtek,
Je geeft aan dat je binnenkort je retourtje KL-DPS gaat boeken. Indien je van plan bent dit te boeken bij AirAsia kan ik je alleen maar aanraden dit zo snel mogelijk te doen!

Wij doen hetzelfde als jij. We vliegen ook eerst naar KL en hebben daarna ook bij AirAsia geboekt naar DPS,
maar als ik nu de prijs vergelijk met 4 weken geleden, dan is hij al behoorlijk gestegen!

Vergeet ook niet dat je in KL even moet overstappen naar de LCCT (Low Cost Carrier Terminal) (andere luchthaven, een steenworp verderop).

groetjes, Anne.