Bali/lombok in juli

Hi wereldwijzers!
wij willen juli 2015 met onze kinderen van 18/16/14 een verre reis gaan maken. Iets bijzonders voor ze echt niet meer meegaan op vakantie.
3 jaar geleden met ze naar thailand geweest, alleen ticket gekocht en rugzakje mee zoals wij vroeger zelf deden. Heel gaaf geweest. Zou heel graag nu een andere bestemming kiezen, bijvoorbeeld bali/lombok/gili.
Maar ik lees alarmerende berichten over grote drukte in juli wegens ramadan, massatoerisme en grote resorts en zoektochten naar kamers…
wij zoeken leuke mix tussen natuur/cultuur/strand ,simpele guesthouses, openbaar vervoer, alles op de bonnefooi. Geen massatoerisme en tourist menus.
Kan dat in juli en is bali dan wel de juiste bestemming? Hoop dat jullie leuke tips hebben of alternatieve bestemmingen!
alvast bedankt!!

Het oosten van Bali is tijdens de Ramadan (nog) niet overlopen door het toerisme.
Wel hebben de Russen het ook ontdekt, maar ik merk er tot nu toe erg weinig van
Ze kopen hotels en bars en bouwen =investeren, ben wel benieuwd eigenlijk nu ik erover nadenk waar zij hun wodka kopen
sterke drank is (voor mij ) onbetaalbaar , gelukkig ben ik geen drink-ster , maar 600.000 voor 600ml vodka vind ik wel happig,
maar misschien voor hun een kleinigheid ,want drinken doen ze het wel

Russen zitten veel in nusa dua!! Geven bakken met geld uit .
De ramadan heb je niet veel last van alleen bv lombok en java veel warungs gesloten overdag!
Dat is wel erg jammer. Wat betreft de gilli eilandjes is het echt mega druk. Vorig jaar echt uren rond gelopen en de prijzen vliegen omhoog.
Uiteindelijk besloten weg te gaan.
Advies boek dit vanaf hier.
Mooie reis super!!

Hmmm, ik weet nu niet of ik dit bericht eerder op een andere plek heb beantwoord, of dat mijn reactie hier niet opgeslagen is. Bij deze nog een keer :wink:

Bali, de Gili’s en Lombok zijn in juli en augustus absoluut drukker dan in de andere maanden, maar het is niet zo dat er geen accommodatie te vinden is. De Gili’s zou ik inderdaad vast leggen (of helemaal overslaan: ik vind Gili T. te druk geworden), maar op andere plekken hoef je niet ver vooruit te boeken. Aangezien jullie met zijn vijven zijn, en dus 2-3 kamers willen, zou ik wel een paar dagen voor aankomst even bellen en informeren of er wat is. Zeker bij de kleinere accommodaties die maar een paar kamers hebben. Je kan dan gelijk om een extra bed vragen (of wil je de kids in een tweepersoonsbed laten slapen?).

Amed is leuk en niet te druk, en ook net buiten Lovina zijn leuke en rustige plekken. (Ik zat afgelopen augustus in mijn eentje in een resort, haha.) Ik heb op dit forum ook al verschillende keren Yeh Gangga aangeraden, daar komt echt niemand. Enige nadeel van Yeh Gangga is dat je prima op het strand kan wandelen, maar niet echt in de zee kan zwemmen. Te veel stroming. Hotels daar hebben echter zwembaden, dus zwemmen kan daar.

Op Bali, de Gili’s en Lombok is niet echt veel OV waar je mee kan reizen. Op sommige trajecten rijdt er een bemo, maar beslist niet overal. Perama (en andere maatschappijen) hebben echter gedeelde shuttlebusjes die best comfortabel zijn. Aangezien jullie echter met zijn vijven zijn, is een auto met chauffeur niet eens heel veel duurder, dus dat zou ik zeker ook overwegen.

1 like

Bedankt Jenny,
wij gaan eea nog ns goed bekijken!!

Nog een vraag: iemand ook ervaring in Maleisie? Dat klinkt ook als prachtige bestemming, klinkt minder druk/toeristisch. Is dat zo?

deze vraag kan ik natuurlijk op maleisie forum stellen, maar ik wil graag met bali vergelijken (javaen sumatra zijn we al geweest lang geleden)

op zoek naar de ideale vakantiebestemming :vak01:

Hallo wat Maleisie betreft nee minder druk wat wij hebben ervaren.
Alleen wel stuk duurder als indonesie.
Altijd leuk een vakantie zoeken >>>

Hangt er vanaf waar je heen wilt… In Indonesie heb je drukke en rustige plekken, en hetzelfde geldt voor Maleisie.

Maleisie is inderdaad duurder. Daarnaast kun je in Indonesie nog ‘ontsnappen’ aan de Ramadan door op Bali te gaan zitten, in Maleisie is er geen Hindoeïstisch eiland :wink: Met name in Kuala Lumpur kan het rond Idul Fitri heel druk zijn (ook met mensen uit het middenoosten die op vakantie zijn) en de prijzen schieten dan ook erg omhoog.