Tips voor alternatieve route reis Azie

Hoi,

Ik ben net terug van mijn eerste reis, dit was door Zuid Afrika, ben nu helemaal hooked aan het reizen, dus ben aan het nadenken over een volgende reis.

Zou graag Azie willen reizen, maar dan niet wat iedereen doet (Vietnam,loas,Cambodja, Thailand) ik zou graag willen beginnen in India daarna Indonesie en eindigen in Thailand, weten jullie of dit een redelijke route is en hebben jullie nog andere tips? Ik wil graag 3 maanden wegblijven.

Dankje voor de eventuele tips,

Groet, Jori

Hey,
Ik dacht hetzelfde na twee keer in ZA te zijn geweest. Na een half jaar wikken en wegen heb ik mijn droombeeld aardig bijgeschaafd, puur om de tegenvallers te voorkomen. ik wilde graag Mongolië China Indonesië en Sri Lanka bereizen, maar doe nu ‘wat iedereen doet’ . Dit doordat het mijn eerste reis echt alleen is als meisje en omdat de route echt niet logisch was. Ook al is het iets meer afgezaagd, ik hoop dat er toch vele reizen volgen en dit heeft toch meer succesgarantie. Uiteraard weet ik niet of je za ook alleen gedaan hebt en of je een jongen of meisje bent (voor bv India volgens mij toch een verschil) waardoor het voor jou anders kan zijn en wat überhaupt de waarde van mijn reactie bepaalt. Ik heb dus geen tips voor je route :wink: wilde alleen mijn mening en proces delen…

Niet beginnen in India ������ Dit land is zeker mooi, maar erg heftig voor een eerste reis. Draai je route om en begin in Indonesie. Niet standaard, maar toch redelijk makkelijk te reizen. Daarna Thailand met evt tussenstop in Maleisië. Eindigen in India. Je bent dan gewend aan het onderhandelen. Maar hier zul je moeten wennen aan de drukte en viezigheid.

Hey Jori,

Wij zijn net terug van onze reis door Azie. Ook drie maanden overgedaan. Wij hebben zelf ook een andere route samengesteld.

Wij zijn begonnen in Dubai 3 dagen. (meer om vrienden op te zoeken) Daarna begon onze reis door Azie in Bangkok. Daar verbleven we 4 dagen (meer moet je ook echt niet willen). Dit was heel leuk maar druk. Toen zijn we van Bangkok naar chaing Mai gegaan. Daarna hebben we vanaf Chaing Mai met de scooter naar Pai gereden. Dit is zeker een aanrader! Chiang Mai en Pai zijn echt geweldig. Toen zijn we terug gegaan naar Chiang Mai en hebben we vanaf daar naar Myanmar gevolgen. Myanmar was toch wel de meest bijzondere land waar we zijn geweest. Voor jou als beginnende reiziger raden we het zeker aan. Het is heel anders dan de rest van Azië. Vanaf Myanmar hebben we teruggevlogen naar het zuiden van Thailand, Koh Phangan. Zo konden we lekker een weekje genieten van mooie stranden. Daarna hebben we verder gereisd naar Malaysia. Hier mag je absoluut niet Tioman Islands overslaan. Een verlaten paradijs. Toch wel de mooiste stranden die we tot nu toe hebben gezien. En bij niet veel reizigers bekend. DOEN DUS! Verder gingen we een maand naar Bali en hier eindigde tevens onze reis.

Als je meer informatie wilt kan je even op onze Reisblog kijken. Thisworldstillrocks.nl. Daar gaan wij onze hele reis beschreven.

Hoop dat ik je kon helpen.

Groetjes en veel plezier

Roos