Wij komen er niet meer uit... ;)

Hallo allemaal,

Wij, een stel van eind 20/begin 30, zien door de bomen het bos niet meer en hopen dat jullie ons kunnen helpen:

Wij willen volgend jaar rond 1 april voor 7 maanden (tot en met november) gaan reizen in Azie, Australie en Nieuw-Zeeland.

Kan iemand ons helpen met het volgende:

Wat is de beste route, ook qua klimaat? We gaan (in willekeurige volgorde) voor China, Tibet, Maleisie, Indonesie, Australie en Nieuw Zeeland. Als Tibet niet op een gunstige route ligt willen we dit wellicht vervangen door Vietnam of een ander(e) land(en) die we zéker niet mogen overslaan en op een gunstige route liggen. Hoe zouden jullie bovenstaande landen bereizen? Welke route?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Michael

PS Ons budget is ongeveer 1500 a 1750 euro per persoon per maand (exclusief ticket). We hebben een brede interesse. Houden vooral van diversiteit in een reis. Wel een beetje leven in de brouwerij, dus niet té afgelegen plekken, maar bijv. wel dat te gekke plekje wat nog bijna niemand kent in combinatie met een bezoek aan een wereldstad als Bangkok.

Nog een PS: We zijn eerder enkel in Thailand geweest, dus daar willen we niet nog eens naartoe. Hoe zouden jullie bovenstaande landen bereizen? Welke route? Eerst Azie, dan Australie en Nieuw-Zeeland of een andere volgorde? En hoe precies?

Hoi Micheal,

Nou om te beginnen kan ik je over Azie niet veel zeggen alleen dat het in veel plaatsen tussen aug-okt regenseizoen is. Dat wil zeggen tropische buien e.d. maar ook veel groen. Ik kan je alleen niet verder helpen in Azie. Australie en N.z. kan ik je wel mee helpen.

Ik neem aan dat je niet en je dikste winterspullen en je dunste zomerspullen wilt gaan meeslepen… Dan moet je de klimaatkaarten ten eerste er bij gaan pakken. Als je in april in NZ op het zuidereiland start dan is het daar herfst. Je zou dus kunnen zeggen dat je daar start, dan naar het noordereiland en dan in de winter van Australie in het noorden reizen (in de zomer is het daar TE heet). Van het noorden langzaam omlaag gaan. Bijv starten in Cairns daar omgeving doen, vliegen naar Darwin omlaag naar Perth. Vliegen naar Brisbane en dan de gehele kust omlaag richting Sydney, Canberra, Melbourne en ik zou de great ocean road nog doen naar Adelaide. Dan zit je tegen aug/sep en dan eerst naar Azie (maar Indonesie ligt het dichtse bij dus dat zou ik eerst doen) , Dan Maleisie, dan richting China en dan via China naar Vietnam.

Tip: Sla brochures in van Australie en alle landen waar je heen wil. Kijk naar die self drive routes :wink: Haal daar de plekjes uit die je wilt doen en de routes maar plak er overal wat dagen aan want in die boekjes maken ze belachelijk veel kilometers op een dag omdat ze in 30 dagen australie gaan doen :S . koppel die routes aan de klimaat tabellen en dan kom je er wel. Is een gepuzzel maar het is ook voorpret! Succes!

Gr Kim

Hoi Kim,

Bedankt voor je tips!
Zou de volgende route ook een optie zijn, of is dat qua klimaat niet optimaal?

Mei: China (van Beijing naar Hong Kong)
Juni: Maleisie
Juli: Indonesie
Augustus + september: Australie (van Cairns richting Sydney (incl. great ocean road)
Oktober + november: Nieuw-Zeeland

Ik ben erg benieuwd wat je van deze route vindt.

Groeten,

Michael

Hoi,

Dat klinkt ook wel goed.
Voor China zie –> Klimaat & beste reistijd China » Rondreizen | Riksja Travel
Zoals je ziet zit je dan prima!
Maleisie lijkt me ook prima!
Maleisië » Ontdek op jouw manier | Riksja Travel
April tot oktober is het beste voor Indonesie –> zie Indonesië » Ontdek op jouw manier | Riksja Travel
Dus dan is Juli ook goed!

Aug-sept is ook prima voor australie… Wel van noord naar zuid reizen dan! Dus van Cairns naar Melbourne + stukje great ocean road! Vergeet bij brisbane frasier Island niet :wink:
En dan Nieuw Zeeland in de lente-begin zomer dus klinkt goed!
Daar juist eerst noorder eiland doen en dan zuider eiland :wink:

Klinkt denk ik nog beter, maar zoals ik al zei had ik nog niets over azie opgezocht maar op de sites van …online vind je al vele tips. Voor Australie & NZ kijk ook op die sites + die van lonely planet.com en op de site van http://www.boomerang-reizen.nl/ (ik weet niet of ze in NL nog zitten waren failliet gegaan maar in Duitsland wel). Ze hebben ons toen aan super camper prijzen geholpen. Echt ongelofelijk! Wij hadden een apollo hitop (simpel, geen wc/douche maar koelkast prima bed en keukentje). Perfect!
Succes!

Thx!!
En ook bedankt voor de link naar de camperverhuur, hier gaan we zeker gebruik van maken!
Groeten,
Michael

Op je laatste planning heb ik weinig aan te merken. Zou het zeker in die volgorde doen. Budget is ook prima denk ik, zorg wel dat je genoeg overhoud na Azië, want met name Australië is verschrikkelijk duur, maar volgens mij moet het met dit budget geen probleem zijn.

Veel plezier!

Björn