tips voor 54 jarige vrouw alleen in Brazilië

hallo, ik kom 26 november per boot aan in Salvador en heb dan nog 4 weken om rond te reizen. Ik twijfel om in Brazilië te blijven vanwege de verhalen over criminaliteit. Maar het lijkt me een prachtig land dus wat te doen? ik ben 54, vrouw en reis alleen.
Iemand ervaring hiermee of tips? en ja ik begrijp dat ik niet in het donker in steekjes moet gaan wandelen en zo maar het gaat me erom of ik rustig in mijn eentje kan rondreizen. Alvast bedankt!

Hi,

Het ligt er een beetje aan waar je van houdt. BraBahx kan helpen met Salvador.
Andere mooie plekken zijn:
Pantanal
Bonito
Iguazu
Ilha Grande
Paraty
Buzios

Gr

Hi Conny, wat heb je uiteindelijk besloten een hoe is het bevallen? Ik overweeg twee weken alleen te reizen in Brazilië, dus ben benieuwd!

Connyk, Mrlz,

Natuurlijk kunnen jullie rustig rondreizen alleen.
Mits een gezonde dosis verstand en het in acht nemen van een minimum aan voorzorgsmaatregelen - waarvan de belangrijkste is : wees diskreet en ontzie jezelf van ALLE tekenen van uiterlijk vertoon - kunnen jullie in Brazilië best een aangename tijd besteden.

Ik zou wel een minimum aan voorbereiding aanraden (zelfs al zal je regelmatig moeten improviseren omwille van “onvoorziene omstandigheden”) zodat je altijd een plan B en C hebt om je route of activiteit te kunnen variëren.

Zoek je specifieke info ivm met Bahia dan mag gerust met mij contact opnemen.
Langs de meer zuidelijk kant (Rio en wijde omgeving) heeft Saywhat al heel wat informatie verzameld.
En nog meer zuidelijk (Santa Catarina) kan je contact zoeken bij een ander forumlid, Landcruiser (die met zn vrouw Elena al bijna heel Zuid Amerika afreisde per mobilhome) en al vele jaren zijn (Nederlandstalige) pousada uitbaat in Bombinas.

Geniet van jullie reis dames !

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan