Brasil

Hallo,

Ik ben 25 jaar en zit er hard over na te denken om voor ongeveer 5 maanden naar Brazilie te vertrekken. Ik ben afgelopen feb. in een maand tijd naar Rio, Foc de Iguacu en Salvador geweest. Het was fantastisch! Nu wil ik terug maar ben nog nooit in mijn uppie zo’n lange tijd weggeweest. Is er iemand die tips/ adviezen heeft?
Ik wilde volgend jaar gaan, maar ik krijg steeds meer de kriebels hier. Plan is dus om a.s. nov. bv. te gaan. Wie wil mee, heeft tip of adviezen?

Alvast bedankt!!! Groetjes…

hallo Nsha,

welke richting zit je uit te denken w.b. de tips en adviezen??

tja, ervaringen met b.v. het alleen reizen, leuke plaatsen, eventuele talencursus etc…bedankt voor je reactie landcruiser!!!

alleen reizen is dan wel een moeilijker stap dan met een vriend(in) op pad gaan, maar zoals zo vaak in t leven komen de mooiste dingen via de moeilijkste weg…
Ik heb ca driekwart van mijn reizen alleen gemaakt(= bij elkaar meer dan 10 jaar) maar eigenlijk kun je beter spreken van het alleen van huís weggaan. Onderweg ontmoet je altijd wel gelijkgestemden waar dan weer een tijdje mee opgetrokken wordt tot de wegen zich weer spontaan splitsen.
Nou ben ik wel een manneke, jij van de andere kunne?? Dat zou wel wat verschil maken maar zeker geen reden om t dan te laten! Wat ik van vrouwelijke reizigers weet is dat t makkelijk is, zeker in sommige 'macholanden" om eenkant en klaar verhaaltje te hebben zoals "ik ben getrouwd en mijn man is al in stad X ". Een of andere ring die op een trouwring lijkt kan ook wonderen doen. En nog een kleine tip…als gevraagd wordt hoe lang je getrouwd bent, dan pas een paar maanden anders wordt er weer aan zijn mannelijkheid getwijfeld (en de hunne aangeboden…) dat je nog geen kinderen hebt…
Talenscholen zou ik zo 1-2-3 niet weten. Heb het al reizende geleerd met een woordenboek als hulp. Ook een voordeel van t alleen reizen. kun je niet je maatje het woord laten doen!
Wat mooie plaatsen betreft, tsja dat is altijd wat moelijk. Wat de één super vind hoef jij niet ook zo te ervaren.
Grofweg kun je Brasil in 2 delen. Het arme (maar kleurrijke) zwarte noorden (onegveer noord van rio beginnend) en het rijke blanke zuiden.
Dan ook nog de Amzone wat weer helemaal op zich staat. Wat moeilijker begaanbaar maar vind ik wel de moeite waard ook.
In elk geval zou je het Pantanal nog een bezoek kunnen brengen. (ik vind de noordzijde (komende vanaf Cuiabá) nog iets mooier dan vanaf Campo Grande.

Ik kan me die kriebels wel voorstellen ik ga zelf eind augustus of eind september naar brazilie, niet reizen maar wonen en werken, komt wel heel wat bij kijken, wil je er ook gaan werken enzo of alleen rond reizen want een visum is maar 3 maanden geldig, laat maar wat weten wat je plannen zijn heb best veel info opgevraagd en gekregen over/van brazilie. heb er een vriendin dus ik kom er wel makkelijk,

Hey,

Ik ben nog aan het beslissen naar waar ik vertrek begin september maar Brazilie is zeker een optie.

Ik zou er willen rondtrekken, evt. wat werken en/ of vrijwilligerswerk en Portugees leren.

Heb je tips, wanneer ga je en naar waar ?

Peter

peterderijcke1302@yahoo.com

hallo nsha,

veel tips heb ik niet. afgelopen mei 2 weken in porto seguro , arraial d ajuda trancoso en caraiva met openbaar vervoer bezocht een prachtige omgeving en naarmate je zuidelijker komt ook minder toeristisch. trancoso is hippieachtig heel relaxed en in caraiva is een indianenreservaat na 22.00 uur is er geen verlichting want dit dorp heeft geen electra aansluiting alleen generatoren, heel speciaal. overal zijn goedkope pousada’s.Ik vind bahia vriendelijk, veilig en voordelig [de 3e v gevonden ] veel strandplezier, muziek en heerlijk eten.Nu ga ik eind okt weer voor 2 wkn. en wil o.a. vanuit porto seguro naar salvador de bahia reizen heb jij of iemand anders tips wat je daar echt moet gaan zien in de stad en omgeving en wat is de beste manier is om er te komen? in de trotter staat dat de op 2 na grootste watervallen bij salvador in de buurt liggen heeft iemand die bezocht

alvast bedankt
mary

hoi,
ik zie dat dit bericht al een tijdje loopt, maar dat maakt niet uit. ik ga in januari voor een half jaar naar Brazilië. weet iemand daar nog leuke plaatsen om te bezoeken, of interessante sites, of vrijwilligerswerk-organisaties?

:frowning: ik wil ook graag naar brazilie verhuizen en werken. maar het schijnt daar slecht rond te komen met het lokale salaris. ik had eerst een baan aangeboden gekregen als hostess en dan was het te doen. maar het hoofdkantoor zag het niet zitten dus mijn droom valt nu in duigen. heeft iemand raad ik wil het liefst naar natal rio grande northe Brasil
hhhhheeeeeeeeeelp een heel verdrietig iemand die haar hart verloren is aan natal en haar bevolking
wie geeft mij raad
groetjes een wanhopige sanne

he nsa
zullen we samen gaan??? :rolleyes: