In september zijn mijn vriend en ik van plan om een aantal maanden naar Brazilie te gaan. We dachten eraan om een vakantie te boeken via een reisbureau voor een week naar bijvoorbeeld Fortaleza. En de terugvlucht dan uit te stellen. Dit kan max. 3 maanden. Het probleem is dan echter wel dat we terug vliegen vanaf de plaats waar we ook geland zijn.
Heeft iemand goede ideeen over wat we kunnen doen in die 3 maanden?
We staan overal voor open en zouden eventueel ook binnenlandse vluchten willen doen.
Alvast bedankt
Eigenlijk vraag je ons nu om een reisgids van honderden pagina’s hier voor je over te typen… Daarin staan namelijk alle suggesties van wat er te doen en zien is in Brazilië. En hoe je daar komt en waar je kunt overnachten.
Zonder te weten waar jullie interesses liggen en hoeveel geld jullie te besteden hebben, is het niet te doen om hier een zinnig antwoord op te geven. (Ook is het wel handig als wij weten of je wel eens eerder een reis buiten Europa hebt gemaakt, of langer dan een maand bent weggeweest.)
Misschien kun je wat inspiratie halen van mijn website waar ik kort mijn route en reis heb beschreven, en foto’s te zien zijn.
Hoe duidelijkere de vragen je stelt, hoe nuttiger de antwoorden zullen zijn die je krijgt. En het helpt ook als je eerst al zelf wat ‘huiswerk’ hebt gedaan en de basisdingen hebt uitgezocht (bijvoorbeeld al een klein beetje een beeld hebt van de regio’s, en de diverse highlights).
Dat van die terugvlucht uitstellen: check even goed of dat echt wel kan met zo’n chartervlucht naar Fortaleza ofzo. Misschien vervalt je ticket wel gewoon als je niet komt opdagen.
Succes,
Cécile
Waarom boek je niet gewoon een enkeltje?
Kom gerust eens langs in Bahia.
Wij bieden je diverse formules om deze zwarte parel van Brazilië te ontdekken, desgewenst ver weg van de klassieke toeristische punten.
Laten we niet vergeten dat het klimaat hier ook het meest stabiele van het land is met het jaar door aangename temperaturen :zon02:
Een link naar de Bahia-site vind je hieronder 
Tropische groet uit Salvador
Omdat dat alleen maar mag als je een verblijfsvergunning hebt.
Als jij aangeeft dat je over land verder trekt is het geen probleem. Tenminste niet bij ons.
of je kan ook over zee verder reizen
bvb vermelden dat je op een zeilschip van vrienden gaat verder meereizen
al zorg je best toch wel voor 1 of ander “bewijs” van je voornemen
het blijft hoedanook afhankelijk van de goede wil van de host(es) van de incheck-balie als je op het vliegtuig wilt stappen
tropische groet uit Salvador