Tips voor een rondreis?

Hallo!

Mijn vriendin en ik gaan in Juni en Juli 3,5 week naar Brazilie.
Nu vliegen wij op Rio de janeiro maar we willen wel meer van het land zien.
Ook is ons plan een binnenlandse vlucht te maken naar Manaus, en van daaruit een jungle tocht te maken.

Hebben jullie ideeen wat wij kunnen doen (en laten)? of hebben jullie andere tips?
Wij horen ze graag!

thnx Peter

Persoonlijk vond ik manaus en de amazone een beetje tegenvallen. Als je een meerdaagse tocht doet is het wel heel indrukwekkend om wakker te worden en alleen maar natuur om je heen te horen en te zien. Maar verder vond ik het minder avontuurlijk dan het klinkt en is het heel warm en vochtig in manaus. Watervallen bij iguazu vind ik wel echt een aanrader en heb ook hele goede verhalen over pantanal gehoord.

Zelf zou ik dus zoiets aanraden…Rio-ilha grande- Paraty- Sao Paulo-iguazu-pantanal-rio

Maar chapada diamantina,salvador en andere plaatsen in noordoosten zijn ook mooi!

Deze optie klinkt goed :slight_smile: aan zoiets zat ik ook te denken alleen dan misschien nog wat uitgebreider. Hoe raad je het aan om te reizen? Is het meeste via busreizen haalbaar? Ik heb op zich ruim de tijd (1-2 maanden). Hoorde dat binnenlandse vluchten soms even duur zijn en dat er best veel vliegvelden zijn. Ik hoor graag van je! Groetjes Jamie

Bovenstaande optie is in circa 3 weken mooi te doen. Korter Moet je het zeker niet doen.

Als je langer hebt kun je ervoor kiezen om na Sao paulo nog verder af te dalen, het noordoosten erbij te doen of nog naar de amazone. Of eventueel door naar Argentinië en vanuit daar terug vliegen.

Hai Peter,

Recent kwam ik in contact met Michael Turkstra, een nederlander die zich vestigde in Manaus, die er een gapend gat in de toerisme-wereld ontdekte, en wil opvullen met een specifiek gericht aanbod.
Misschien kan je eens bij hem terecht voor meer informatie.
Hier heb je zijn website ’ Exploring Amazon ’ of je kan hem mailen via : amazonexploring@gmail.com

Voor het geval je langs de deelstaat Bahia, en de oorspronkelijke hoofdstad van Brazilië, Salvador, zou passeren mag je altijd met mij contact opnemen.

Tropische groet

Ivan

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in november voor max 16 dagen te gaan reizen naar Brazilië en Argentinië. Allereerst wat ik mij afvraag of het veilig is voor een dame om daar alleen te reizen? Ik hoor van veel mensen dat het niet vrouwvriendelijk is om alleen te reizen. Groepsreis vind ik veel te duur en denk om toch alleen te reizen.

Mijn vraag aan jullie experts is:

  • is november wel een goede maand qua het weer om te reizen?
  • is het wel veilig om als vrouw alleen te reizen.
  • gezien 2 weken reizen, wat/welke route adviseren jullie mij?
  • Wat zal mijn budget ongeveer moeten zijn. Ik wil graag Brazilië en Argentinië samen combineren. En dan de must sees plekken zien.

Ik hoor het graag van jullie?

groet,
MO

Over de veilgheid… Het is in Brazilië zeker minder veilig dan in Nederland. Maar als je een beetje houdt aan de tips, dan wordt de onveiligheid al veel minder. Niet snachts zomaar over straat lopen, geen straatjes inlopen die je niet vertrouwd etc. Of dit voor vrouwen heel anders durf ik niet te zeggen.

Over je route. Waarom wil je beide landen doen? Ik ben 6 weken Brazilië geweest en heb amper de helft van de highlights gezien. In 16 dagen kun je best wel wat moois zien, maar nooit echt veel, helemaal niet van 2 landen die samen groter zijn dan Europa.

Als je per se beide landen wil zien je Rio de Janeiro - iguazu falls - Buenos Aires doen. 4nachten Rio, 3n ilha grande, 3n iguazu, 5n ba.

Hoe meer en sneller je reist, hoe duurder het wordt. Je moet dan meer tickets voor busof vliegtuig kopen en bezoekt meer, dus meer entreegeld. Wij gaven toen ca 50 a 60 euro per dag uit, inclusief 2 binnenlandse vluchten iguazu, hotels, eten, entreegelden etc.