Hallo ton,
vraag. Zit nu in changmai voor 4 dagen
daarna voor 4 dagenluang prabang.
wilen naar vietnam. In nl. zei men dat je je visa in chang mai ofluang prabang moest regelen.
hier inhotel zegt men. Kost je 90 dollar en in luang pr. 140 dollar.
advies graag
Probleem is dat je in Laos je visum alleen kan krijgen in Vienitiane.
Dus je paspoort afgeven, deze gaat dan met koerier naar Vientane en dan stempelen en zegel en weer terug naar het hotel in LP.
In Thailand moet je paspoort naar Bangkok, vandaar al die kosten.
Jammer dat je, wanneer je in Bangkok was eventueel, dat daar al niet geregeld hebt.Voor laos, misschien kom je in Vientiane, dan kan je dat daar regelen.
Kosten voor zowel Bangkok als Vientiane zit zo rond de 60 USD.
Besteed je het uit , dan ben je dus wel je paspoort 1 of 2 dagen kwijt; weet niet of dat verstandig is?
Je hebt natuurlijk daar gelijk in, maar gezien dat dat er overal gewaarschuwd word om je BSN nummer niet te laten zien op internet ( dus onherkenbaar maken ), en dan wel je paspoort afgeven aan wild vreemden, ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Waarom doen mensen wel moeilijk bij het huren van een auto en geven een kopie met een streep door het BSN en geven het wel in vol vertrouwen hun complete paspoort af voor enkele dagen aan wild vreemde mensen in een derde wereld land, welke natuurlijk ook weten wat je met dan nummer kan doen.
Ik snap je punt, maar om eerlijk te zijn ben ik ook bij ambassades geweest (niet die van Vietnam overigens) waar ik ook vraagtekens heb gezet bij de kunde en de betrouwbaarheid van de medewerkers in kwestie.
Om eerlijk te zijn denk ik dat de kans op creditcardfraude vele male groter is dan de kans op identiteitsfraude.