Tips van Buenos Aires naar Puerto Madryn

Volgende week arriveren we in Buenos Aires, natuurlijk gaan we een paar dagen de stad bekijken (tips voor must sees in de stad welkom!) en willen we daarna door reizen naar Puerto Madryn. Het is alleen een flinke afstand en graag stoppen we onderweg nog 1 of 2 keer om de lange busreis te onderbreken… Ik ben op zoek naar wat de leuke plaatsen zijn om te stoppen, welk stadje heeft een leuk sfeertje onderweg en een plaats met een mooi strand is ook zeker heel welkom!

Ik hoor het graag! Alvast dank.

Groet,
Waarzijnzenou.nl

Argentinië is niet zoals Nederland of zelfs Europa, met allerlei leuke plaatsjes iedere 20-50km. Tussen Buenos Aires en Puerto Madryn zitten zeer weinig leuke plaatsen die een stop waard zijn. Misschien is Tandil en omgeving een stop waard, maar daar heb je dan eigenlijk weer een huurauto nodig. De meeste mensen nemen gewoon de nachtbus uit Buenos Aires om lekker uitgerust aan te komen in Puerto Madryn de volgende ochtend (klasse Cama of zelfs Cama Suite). En dat raad ik jullie dus ook aan :slight_smile:

Het een en ander ligt aan de route die u wilt nemen. U zult overigens aparte bustickets moeten kopen voor elk gedeelte van het traject. Het zal dus iets meer voorbereiding vergen dan simpelweg één ticket voor de nachtbus aan te schaffen en in een keer de ongeveer 20-uur durende reis te maken. Als u alle tijd heeft zou u kunnen overwegen de reis via San Carlos de Bariloche te maken. Dat is ruim 8 uur om, maar Bariloche is dan ook een prachtige plaats in een nog prachtiger omgeving. Ik denk overigens dat er aan de Andes-zijde van Argentinië meer te zien is. Heeft u het bezoek aan Puerto Madryn met een bepaalde reden uitgekozen?

Alternatieven langs de oostkust zijn:

• Mar del Plata. Mar del Plata ligt echter slechts op 4 uur van Buenos Aires dus wellicht is dat nog te vroeg voor een tussenstop. Wel heeft Mar del Plata een respectabel strand, waar het overigens erg druk kan worden!

• Bahía Blanca. Bahiá Blanca ligt op ongeveer 7 uur van Buenos Aires en is daardoor mogelijk een interessante tussenstop. Er gaat vanuit Buenos Aires bovendien op werkdagen een (nacht)trein naar Bahía Blanca. Deze kost 76 / 94 of 124 pesos, afhankelijk van de klasse. Als u deze trein wilt nemen zou ik de Primera of de Pullman klasse aanbevelen. Deze zijn doorgaans veilig en comfortabel. Wilt u low-budget reizen, dan kunt u een ticket voor de Turista klasse kopen.

Hier een linkje met de busverbindingen tussen Buenos Aires en Puerto Madryn:
Busverbindingen Buenos Aires - Puerto Madryn*

Hier vindt u informatie over de trein tussen Buenos Aires en Bahía Blanca:
Treinverbinding Buenos Aires - Bahía Blanca (tijden & prijzen)

*In de linker kolom staat enkele keren “Via Bariloche”. Dit is de naam van de busmaatschappij! De route zal niet via San Carlos de Bariloche zijn. Laat dit u niet verwarren!

Tips voor een paar dagen Buenos Aires? Palermo Soho( dus omgeving plaza serano, plaza Armenia), leuke winkeltjes en restaurantjes,lekker ronddwalen daar, mn favoriete buurt! San Telmo, authentieke tangobuurt, op zondag leuke markt, Recoleta voor het kerkhof waar oa Evita ligt, eventueel daarna naar het Evita museum in Palermo Botanico, indrukwekkend. La Boca, Madurodam in het groot, waar elke toerist naar toe wil, maar persoonlijk vind ik het een grote poppenkast… Verder nog de andere hotspots, nl Casa Rosada, Obelisco, etc.
Persoonlijk zou ik het bij de eerste 3 houden. Veel plezier.
Puerto Madryn ben ik geweest in het walvisseizoen, helaas is dat seizoen over, dus als jullie daarvoor speciaal gaan?
Vergeet het noordwesten van Argentinië niet, Salta en Jujuy, prachtig!