Puerto Madryn vraagjes

Ik stuur de walvissen een kaartje dat ik eraan kom eind november.

Zonder gekheid, ik lees overal over een nachtbus van BsAs naar Puerto Madryn, maar duurt die rit echt 20 uur?? Da’s toch geen grap meer, ook al liggen die stoelen lekker.
Ik kom op maandagochtend aan en wil op vrijdag de trein pakken in San Antonio Oeste… naar Bariloche
20 uur bussen na 14 uur vliegen zie ik niet zitten, dus denk erover om maar gelijk door te vliegen naar Trelew en BsAs aan het einde van de reis te verkennen.
Dus dan arriveer ik maandag in Trelew, ga ervan uit dat er wel een bus naar Puerto Madryn te vinden is die dag en heb dan drie volle dagen in PM voor de volgende activiteiten.

1. Peninsula Valdez met walvissen en orca’s graag
  2. Punto Tombo (is eind november de goede tijd of zijn er betere opties in het zuiden een week of twee later)
  3. Duiken met zeeleeuwen (enig idee wat de temperatuur van het water is??).

Is dit te doen zonder vooraf boeken denken jullie? Waarschijnlijk niet… Adviezen voor slaapadres en activiteiten organisatoren zijn welkom

@ Flipsen, de moderator: ik ga de komende weken heel veel vragen hebben vrees ik. Zal ik steeds een nieuw topic openen voor een nieuw onderwerp of doorborduren op dit topic??

Bus duurt inderdaad bijna 20uur, maar als je de duurste klasse neemt bv cama suite heb je bijna een echt bed (heel breed en kan gewoon helemaal plat)waar ik zelfs in geslapen heb en dat zegt heel wat. Inclusief eten drinken (wijn) en vreselijk slechte video films en last but not least, bingo!!!
Maar goed je kan ook vliegen wat je wilt.
Je gaat toch 23 november? dan zijn de walvissen er wel maar de orca’s zeker nog niet, pas in januari. In Peninsula Valdez kun je met een boot de zee op.
Wat ik eigenlijk hier niet hoor maar wat je ook kan doen is een excursie naar de dolfijnen ook leuk. Het zijn kleine zwart-witte dolfijnen. Was echt leuk om te doen.
Punta Tombo altijd leuk om te doen!
Duiken met zeeleeuwen heb ik zelf geen ervaring mee, ik weet niet of dit al kan in die tijd maar misschien weet iemand anders dit wel op het forum.
Ik heb mijn excursies via het bureau waar Flipsen mee samenwerkt geboekt, maar ik weet de naam niet meer.
Wel is het ook zo dat je denk ik wel ter plekke bij je hostel/hotel je excursies kunt boeken dat heb ik ook gedaan bij andere plaatsen en ik zat ook in het hoogseizoen

Begin één nieuw topic met “Algemene vragen over Argentinie-reis” of iets dergelijks, lijkt me het makkelijkst. Of gebruik de zoekfunctie, de meeste vragen zijn wel een keer gesteld in het verleden :slight_smile: