3 weken Argentinië - graag advies

Hoi allemaal,

Volgend jaar wil ik dan eindelijk mijn droomreis maken naar Argentinië.

Mijn reis zal ongeveer 3 weken mogen duren. Met veel geluk 4 maar daar gaan we nog even niet vanuit.

Voor nu heb ik deze planning gemaakt, graag jullie advies of dit haalbaar is.
Rood gearceerd moet ik sowieso laten vallen met 3 weken.

1. **AMS - Buenos Aires **
    *02. Buenos Aires *
  2. Puerto Madryn vlucht: BSAS - TERLEW
  3. Puerto Madryn
  4. Puerto Madryn
  5. **El Calafate nachtbus?: TERLEW- EL CALAFATE **
  6. El Calafate
  7. El Calafate
  8. El Calafate
  9. **Buenos Aires vlucht: EL CALAFATE - BUENOS AIRES **
  10. Buenos Aires
  11. Buenos Aires
  12. Buenos Aires
  13. **Salta **(Autohuren) vlucht: BUENOS AIRES - SALTA
  14. Cafayate
  15. Cachi
  16. Salta
  17. Jujuy
  18. [COLOR=“#FF0000”]Salta [/COLOR]
  19. **Iguazu vlucht: SALTA - IGUAZU **
  20. Iguazu
  21. *Iguaçu *
  22. **Rio de Jainero vlucht: Iguaçu -RIO **
  23. Rio de Jainero
  24. Rio de Jainero
  25. Rio de Jainero - AMS

Hi Manu, ik zou wel zorgen dat je 2 dagen tijd hebt in Iguazu zodat je beide kanten kunt zien, de Argentijnse (de uitgebreidste en de mooiste naar mijn mening) en de Braziliaanse. Dat hangt dus ook van van de vliegtijden, daar heb ik geen idee van. Salta en omgeving een dagje erbij? En waarom Puerto Madryn? Dat is naar mijn mening alleen de moeite waard in het walvis seizoen dat loopt van juni tm oktober ongeveer. Ik dacht dat de beste tijd september-oktober is.

@Gallina bedankt voor je reactie! Ik dacht eraan als ik dag 22 moet skippen dat ik een halve dag 23 de Braziliaanse kant kan doen, 's avonds vliegen naar Rio?
Puerto Madryn wil ik inderdaad naar toe voor de walvissen in die periode ;).
Maar ben er wel achter dat we eigenlijk echt 3,5 tot 4 weken vakantie moeten opnemen…

Hi Manu, super dat je de walvissen gaat zien, heb ik 2x gedaan, zo indrukwekkend! Eerste keer was inderdaad in oktober en dan zijn er heel veel! Mooie ervaring was dat! Iguazu, de Braziliaanse zijde daar heb je inderdaad aan een halve dag genoeg!
Aan de Argentijnse kant zijn veel meer wandelpaden en bovendien kun je een boottochtje doen die je tot onder de watervallen brengen! Daar ben je dus een hele dag zoet!

Ja precies, dan dag 21 de hele dag voor de Argentijnse kant :).
Hoeveel dagen heb je nodig voor Puerto Madryn?

Op zich zijn er 2 belangrijke excursies (je kan natuurlijk ook zelf een auto huren maar ik ging met een groepje via een agency) Met de eerste ga je naar het schiereiland Valdez, waar ook het nodige te zien is (zeehonden etc) en dan door naar Puerto Piramides, waar je de zee opgaat om de walvissen te spotten. De tweede is naar Punta Tombo een gebied waar meer dan een half miljoen pinguïns rondhobbelen waar je tussendoor loopt erg leuk, tenminste dat vind ik. In 2014 heb ik ook nog een tocht op zee gedaan naar de dolfijnen , zwart-witte beestjes, die excursie duurde niet zo lang maar was ook zeer de moeite waard. Dus je hebt echt wel 2 volle dagen daar nodig! De meeste mensen vinden de plaats op zich niet zoveel aan, maar ik heb me daar wel vermaakt, het is lekker relaxed. Ik denk dat je wel moet uitkijken waar je gaat boeken en dat je met een klein groepje kan gaan ipv een bus. Maar misschien weten Jack of Jan hier wel goede agency’s weet het bijna wel zeker :slight_smile:

Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Tipica Reizen :wink: (en ook Heart of Argentina Travel zegt me vaag iets hehe)

Hahaha, ik bedoel dat bureautje dat jij me destijds hebt aangeraden in Puerto Madryn!

Dat is top secret, de concurrentie leest mee :wink: