Penisula Valdes nog de moeite vanaf half maart?

Hallo, vanaf half februari vertrek ik voor een reis naar Argentinie (7 weken) en Brazilie (5 weken). Na eerst een maand Spaans te leren in Buenos Aires, wil ik daarna een rondtrip maken en beginnen in Penisula Valdes. Nu twijfel ik of het half maart nog de moeite is. Ik weet in ieder geval dat er dan geen walvissen zijn, maar twijfel over de pinguins (beginnen vanaf maart te vertrekken) en andere dieren. Wie heeft ervaring?

Groet,
Suzan

Het heeft in mijn ogen nog zijn charmes. Je ziet natuurlijk het “echte” Patagonie natuurlijk, maar dat kan je in meer plekken zien. De Península is zeker nog interessant met zeeleeuwen en een kleine pinguinkolonie. Met wat geluk zal je ook orca´s kunnen spotten, naast guanaco´s, mara´s, wellicht de Patagonische vos, ñandoes… Als je natuur interessant vindt kan ik het nog wel aanraden. Maar het grootste voordeel: je kan genieten op de stranden van Puerto Madryn of Puerto Pirámides, het is immers hoogzomer! Daarnaast vind ik persoonlijk Puerto Madryn een leuk stadjes, maar daarover zijn de meningen uiteraard verdeeld.

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik wil daar juist naar toe gaan vanwege de natuur, dus als je nog tips hebt, graag!

Een tip die wellicht handig is: neem eens contact op met (eenvoudig) hostel Posada del Catalejo in Puerto Madryn. Zij runnen naast het hostel ook een excursiebureautje en vaak zijn hun excursies naar de Península Valdéz semi-prive, met maar 2 of 4 andere personen. De gids waar ze veel mee samenwerken is een bioloog, ook handig.

half februari ga ik rondtrekken in argentinie/chili. ik begin in BA, waar ik een week blijf, om daarna naar Puerto Madryn te gaan. er zijn idd geen walvissen meer, misschien een achterblijver, maar ga daar niet van uit. Feb t/m April is wel het Orka seizoen, in deze periode krijgen de zeeleeuwen hun jong en daar zijn orka’s gek op, zelfs zo gek dat ze het land opkomen, kans is klein dat je het gaat mee maken, maar ik neem de gok om het mee te maken en blijf er dus een paar dagen. Verder is het een natuurpark waar vele andere dieren rond lopen die wij in NL niet hebben.
check link voor de orka attacks,.

http://www.in-patagonia.com.ar/blog/53-blog/73-orca-season-in-punta-norte-peinsula-valdes-patagonia-argentina-.html

Klinkt goed. Thanks!

Ik ben in Puerto Madryn geweest en vond dat stadje nou niet bepaald super. Het strand, als je er gelegen had, rook alles naar vis (je handdoek, bikini etc), verder zijn er wat hoge flatgebouwen en een boulevard.
Voor Pinguins ben ik toendertijd naar Punta Tombo geweest, een stuk onder Puerto Madryn wat helemaal super was. Peninsula valdes vond ik ook wat tegen vallen. Dorre vlaktes en weinig te zien. Ik vond verder in het zuiden van Argentinie El Calafate. El chalten en Torres del paine een van de mooiste gebieden die ik gezien heb. Ik weet alleen niet hoe het zit met de dieren, want ik was er zelf eind december.