Half april península Valdés en Punta tombo

Tussen 12 en 20 april ben ik van plan vanuit Buenos Aires een reis te maken naar Puerto Madryn en dan vanuit daar Península Valdés en Punta Tombo te bezoeken. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit gebied in deze tijd? Is het nog de moeite waard om in april te gaan wat betreft het zien van pinguins etc?

En mocht het de moeite waard zijn om te gaan, heeft er iemand dan tips hoeveel dagen ik ongeveer moet rekenen voor dit reisje?

Mocht Puerto Madryn etc in april niet zo de moeite waard zijn, zou ik graag naar Bariloche of Salta gaan. Wat raden jullie me aan? Of andere plekken die vanuit BA te doen zijn…

In april zal je bijna niets interessants meer vinden. De walvissen zijn er al lang niet meer (tot eind november en vanaf juli) en de pinguins zijn inmiddels ook vertrokken. Dus ik raad het niet aan, ook omdat het weer waarschijnlijk niet lekker genoeg is om nog aan het strand te liggen.

Bariloche is uiteraard een optie, maar ook hier hangt het sterk af van het weer. Veiligste keuze is Salta, maar dan zou ik zeker een week gaan en een auto huren in de omgeving. Uiteraard een paar nachten slapen bij onze vrienden van www.lacasahernandez.com.ar!

Andere opties: Iguazú? Dat is echt één van de publiekstrekkers van Argentinië. El Calafate met de gletsjers kan natuurlijk ook, maar ook daar ben je in het laagseizoen en minder goed weer ws.

Veel plezier!

Bedankt voor de tips! Ik ga volgende week woensdag naar Iguazu, dat stond al gepland. Die week reizen kwam een beetje onverwachts, dus ik moet nu even plannen gaan maken…alle tips voor andere leuke plekken die te bereizen zijn vanuit BA zijn welkom!

Voor een week vanuit Buenos Aires kun je ook nog denken aan de Sierras de Córdoba voor bijvoorbeeld veel natuur, trekkings, paardrijden en andere avontuurlijke sporten.

De regio Mendoza is ook nog goed te doen, denk aan wijn, natuur, hooggebergte, stad, gewoon erg de moeite waard.

En anders Uruguay, in de hoofdstad Montevideo is het goed toeven, uitwaaien op de ramblas, Colonia, etc. Voor een duik in de Atlantische Oceaan is het al wel te fris…

Suerte,
Jan