Peninsula Valdes een must?

Zoals de titel al luid is Peninsula Valdes een must in het juiste seizoen (oktober/november)?

Ik ben mijn schema van 3 a 4 weken in elkaar aan het zetten waarbij ik absoluut Buenos Aires, El Calafate, Salta, Iguazu en Rio wil bezoeken.

Nu loop ik vast bij Peninsula Valdes.
**1. **Ik hou van dieren en mooi landschap, maar is het landschap spectaculairder dan bij een van de andere plaatsen?
2. Is het 't de tijd waard? Aangezien je er +/- 3 dagen verblijft en dan weer in een vliegtuig mag stappen naar een volgende bestemming.

Bedankt alvast, tot zover hebben jullie mij al erg geholpen in het Forum:)!

Wat je misschien nog op jou lijstje zetten kan is het prachtige Colonia in Uruguay,even een dagje vanuit B-A ?

Hi Manu, ik ben 2x in Puerto Madryn geweest en vind het wel een absolute must! Zeker in de tijd die jij gaat zijn er volop walvissen te spotten, of je gaat naar Puerto Piramides en daar met een boot de zee op. De walvissen komen dan echt heel dichtbij! Onvergetelijke ervaring! Of Punta Tombo met zijn pinguïn kolonie van meer dan een half miljoen. Zo schattig! En het landschap, ja dat is best mooi maar eentonig en dor, tenminste dat is mijn mening. Je gaat daar echt heen voor de fauna!

Qua fauna is ook het spotten van kortsnuitdolfijnen (tonina overa) voor de kust van Rawson zeker de moeite waard. Deze excursie is te combineren met Punta Tombo.

Ik ben het eens met de eerdere posts. Je gaat niet naar Peninsula Valdes (en omgeving) voor het landschap, maar voor de dieren die je niet op de andere plekken die je noemt kunt zien. De walvissen die in die periode met hun kalf dichtbij de kust zijn, de broedende pinguins in Punto Tombo, de dolfijnen etc.
Alleen jij kunt bepalen of je dat een “must” vindt. Dat was het voor mij in ieder geval wel.

Wij zijn trouwens met een zeer comfortabele nachtbus vanuit BA naar Puerto Madryn gegaan. Je hoeft dus niet per se met een binnenlandse vlucht.

Ter aanvulling op Reizigster27: walvissen en dolfijnen zijn goed te spotten bij Puerto Madryn/Péninsula Valdés en ook nog iets zuidelijker (tot boven Comodoro Rivadavia). Pinguïns en zeeleeuwen/zeehonden zijn op meerdere plaatsen te zien: rond Puerto Madryn, maar ook in de buurt van Ushuaia, de meeste zuidelijke stad ter wereld (Vuurland). Er is een rechtstreekse vlucht tussen Trelew (70 km buiten Puerto Madryn) en Ushuaia met Aerolineas Argentinas (in het hoogseizoen).

Met de bus naar Puerto Madryn vanaf Buenos Aires kan inderdaad behoorlijk comfortabel, echter duurt wel bijna 20 uur. Binnenlandse vlucht duurt 2 uur, is momenteel echter wel zo`n 2 keer duurder. Dit ter info.