Gezien de tijd van het jaar eind februari / begin maart, is het nog interessant om peninsula valdes in mijn reisschema van pantagonie te betrekken of kan ik beter naar punta arenas en straat van magdalena gaan voor pinguins, zeeleeuwen en ander wildleven?
Ik zou de Peninsula Valdes achterwege laten, het is dan gewoon niet meer zo interessant. Het wordt nog wel als hoogseizoen beschouwd (februari), maar dit is meer omdat de Argentijnen zomervakantie vieren in januari & februari.
Wat Chenque zegt. De walvissen zijn al weg en volgens mij zijn ook de pinguins al verdwenen in februari. Als je aan het strand wil liggen is het een optie, maar weer niet te vergelijken met Mar del Plata of Punta del Este (Uruguay). De straat van Magdelena ken ik trouwens niet
Hee!
Ik ga begin januari naar Argentinie. Eerst een maand een taalcursus in BA, en dan heb ik nog ruim 4 maanden de tijd om te reizen.
Ik wil sowieso naar het noorden en zuiden van Argentinie. Eventueel nog Peru.
Maar mijn vraag is eigenlijk.
In de periode dat ik in Argentinie ben, wanneer kan ik dan het beste naar Peninsula Valdes gaan?
Omdat je hier zegt dat het in februari/maart niet zoveel te beleven is, maar in april t/m sept is juist weer het ov minder?
Ik wilde via de kust naar het zuiden gaan, kan ik dus beter via westkant naar het zuiden gaan en dan via de oostkust weer naar het noorden?
Wanneer je voor walvissen gaat is het niet het goede seizoen. Maar er zijn in februari (nu) heel veel dolfijnen. Twee verschillende soorten. We hebben op de boot meer dan een uur achtereen non-stop dolfijnen gezien! Ook zijn er volop pinguins te bezichtigen rond deze tijd en de kans bestaat om orka’s te spotten. Succes met de keuzes.