Península Valdés

Hallo,

In september ga ik met mijn vriendin naar Península Valdés. Hier zijn wij 2 hele dagen en 1 halve dag. Na het één en ander uitgezocht te hebben, heb ik nog een aantal vragen:

• Is het goed te doen om een auto te huren en zelf rond te rijden op Península Valdés?
  • Is overnachten in Puerto Pirámides aan te raden? Het gaat ons niet om het plaatsje, maar vooral om de natuur en het strand op loopafstand.
  • Wat zijn nog verdere tips voor Península Valdés / Puerto Madryn?

Bedankt!

Hallo Matt,

Je kunt inderdaad goed zelf rijden op Península Valdés, maar ik zou dit alleen maar doen als je een nacht wilt blijven in Puerto Pirámides. Op zich wél een mooie ervaring hier een nacht te verblijven. Nadeel van het huren van een auto is dat je bijna alleen maar onverharde wegen hebt en je eigenlijk veel rustiger reist als je gebruik maakt van de reeds bestaande georganiseerde excursies vanuit Puerto Madryn…

Als je in Puerto Madryn verblijft zou ik kiezen voor een georganiseerde dagexcursie naar het schiereiland inclusief walvisvaart en de 2e volle dag benutten om Punta Tombo te doen samen met een boottocht voor de kust van Rawson waar je dolfijnen kunt spotten (is ook een groepsexcursie die in Madryn verkocht wordt). Andere optie is in de baai voor Madryn een dolfijnvaart te maken.

Maak er een mooie reis van in september,

Groet,

Jan