Ik ben benieuwd hoe de wegen zijn op Peninsula Valdez.
Wij willen een huurauto reserveren v.a. Trelew en verblijven in Puerto Piramides.
Kan dit met een normale personenauto of is een hoger / zwaarder type aan te raden ?
Alvast bedankt voor jullie suggesties,
groetjes, Carlies
Een gewone auto kan prima, maarrrr… de weg vanaf Puerto Piràmides naar de Pensinula (en alle wegen óp de Peninsula) zijn onverhard en hebben een extra risico: van de weg af glijden en op je dak eindigen. En uiteraard denkt iedere chauffeur “Dat overkomt mij niet”, maar we hebben al persoonlijke ervaringen gezien op het forum
De eenvoudige tip is: in het midden van de weg blijven rijden en als er een tegenligger komt, letterlijk stapvoets rijden aan de kant van de weg. Overigens wordt het op het dak van de auto eindigen NIET vergoed door de verzekering!
Inderdaad, over het algemeen zijn de wegen vrij goed op de Peninsula. Je kunt soms aardig vlot rijden op de goede kwaliteit ripio wegen daar, maar laat je niet verleiden dit ook in bochten te doen of bij het passeren inderdaad (denk daarbij bijvoorbeeld aan het ongeluk vorig jaar in dezelfde regio van de meevarenden op de ‘Beagle’ van de vpro). In het midden rijden is niet altijd per se de beste optie (sorry Jack :-), tijdens het rijden kun je vaak zien wat het beste spoor is om te rijden. Ikzelf wissel soms van rechts naar links als het spoor daar beter is, behalve als de weg onoverzichtelijk is. Afgelopen seizoen waren ze bezig met asfalteren van de toegangsweg tot de Peninsula, (heel mooi uiteraard) maar de daartoe benodigde omleidingen zijn dan volledig onverhard, zelfs geen ripio, en aardig beroerd. Gelukkig nog wel te doen met een gewone auto. Ik hoop dat ze nu klaar zijn daar.
Bedankt voor jullie info. over Peninsula Váldez !
Inmiddels heb ik een autoverhuurbedrijf gevonden wat redelijke tarieven hanteert v.a. Trelew en dropoff in Prt. Madryn : Wild Skies.
Kennen jullie dit bedrijf toevallig en enig idee of dit betrouwbaar is ?
Alvast weer bedankt !
groetjes, Carlies