Overnachten op Valdes (Puerto Piramides)

Wie heeft er ervaring met een overnachting op schiereiland Valdes? Het lijkt de beste (goedkoopste…) optie om in Puerto Piramides te overnachten, kan iemand tips geven voor een goed hotel hier? En is het nodig om dit vooraf te reserveren? We zijn er begin oktober.

Bedankt vast!

Ik ken helaas geen goed hotel op Piramides, maar reserveren is absolute noodzaak, het is volop hoogseizoen in oktober in Valdes.

Hoi,

er zijn weinig overnachtingsmogelijkheden (bedden) op het schiereialand.
als U echt op het schierieland wilt slapen in een bed, reserveer dan inderdaad tijdig. Aangezien het een beschermd nationaal park is, mag je er niet zomaar kamperen met een tentje. Overnachten in de eigen huurauto zou kunnen, maar mag volgens mij ook niet. Wat u ook gewoon kunt doen is in Puerto Madryn overnachten. Het is maar een uur rijden of zo van PM naar ingang van het schiereiland, en dan heeft u veel meer mogelijkheden en bent mogelijk ook goedkoper uit.

groeten uit Tigre en succes met de voorbereidingen,
stef
bed & breakfast Casona del rio
Tigre, Buenos Aires

Wij hebben al enkele tevreden klanten ondergebracht in Patagonia Lodges in Puerto Pirámides. Ze hebben (nog) geen echte website, maar hier kan je informatie vinden: http://patagonialodges.blogspot.com/

Een (erg dure!) optie is natuurlijk overnachten op estancia Rincon Chico: www.rinconchico.com.ar. Ook hier hebben we al enkele klanten ondergebracht die enorm blij waren met het onderkomen. Maar wel erg aan de prijs dus.

Vergeet ook niet dat je veel geld kwijt bent aan taxikosten om in Pto Pirámides te komen. Een huurauto is een optie, maar ook prijzig en de gehele Peninsula is onverhard, wat veelal voor problemen zorgt bij toeristen die dit niet gewend zijn. Betrekkelijk veel auto´s belanden op hun dak aan de kant van de weg, iets wat NIET gedekt wordt door de verzekering en dan betaal je dus de hoofdprijs. Uiteraard denkt iedere chauffeur “Dat overkomt me niet”, maar het gebeurt vaak! Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om in Puerto Madryn te overnachten en georganiseerd de Peninsula zelf te bezoeken, met een privechauffeur of met een groepje.

Hoi!

Leuk dat jullie op Peninsula Valdes zelf willen verblijven, groot gelijk! In Puerto Piramides maken we geregeld gebruik van een klein hotelletje voor onze klanten genaamd Puerto Palos met direct uitzicht op zee vanuit je hotelkamer dus met een beetje geluk spot je nog een walvis tijdens het ontbijt ;). Het is niet het goedkoopste hotel maar zeker goed geprijsd in vergelijking met overige opties op het schiereiland.

Geniet en veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis naar Argentinie!

Groetjes vanuit Buenos Aires,
Esmeralda

http://www.pbase.com/hanskoot/image/132091118/medium.jpg

Lijkt voor mij een beetje op het randje van hoogseizoen. Als je op de bonnefooi gaat zijn er tamelijk veel mogelijkheden, een stuk meer dan op internet te vinden is en zeker als je niet teveel om luxe geeft. Ook een aantal voor zeer redelijke prijzen (simpel maar schoon). Je loopt het best de hoofdstraat door richting buitenzijde van het plaatsje en informeert hier en daar. In hoeverre de accomodaties bezet zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen in deze periode, maar ik geef je nog een redelijke kans. Het plaatsje is zeer overzichtelijk, dus je kunt wel de tijd nemen om het uit te vogelen ter plaatse. Misschien kun je ihet zo plannen dat je kunt terugvallen op Puerto Madryn als het onverhoopt niet lukt, want ik vind Puerto Piramides wel een aanrader. (zelf zou ik dit op deze manier doen…) Suerte y Buen Viaje!

http://www.pbase.com/hanskoot/image/132145642/medium.jpg