Hoi,
wie is er in Suriname geweest en heeft tips voor mijn vakantie? Ik ben aan het nadenken over welke tours ik wil maken naar het binnenland. Zijn er dingen die ik zeker niet moet overslaan? Verder zijn ook alle tips over hotels, guest houses, tour operators etc. etc. welkom!
Alvast bedankt!!!
x Sanne
Hoi!
Leuk dat je naar Suriname gaat!!
Nou tips…heb ik wel…
Als je geld genoeg hebt is Palumeu zeer zeker een aanrader. Het kost wel bijna 400 euro maar dan ga je een week diep het binnenland in naar het indianendorp palumeu. ( je vliegt erheen in een uur). Je wordt er heel goed verzorgt, goed eten en heel vriendelijke gidsen. Deze trip wordt georganiseerd door Mets…maar veel andere Tour operators bieden deze trip en zijn dan vaak een stuk goedkoper ( daar aangekomen ben je met alle mensen samen die allemaal ergens anders hebben geboekt maar dezelfde dingen krijgen…ff goed kijken dus.)
Wij hadden toen een vrouw die heel goedkoop was, ik zou ff haat gegevens moeten opzoeken.
Verder vond ik persoonlijk Galibi leuk, om de schildpadden te zien, maar ligt aan de tijd dat je gaat of het de tijd is.
Als je dichtbij Paramaribo een trip wilt doen is Santigron erg leuk, een relaxt dagtripje.
Verder heb je natuurlijk Brownsberg ( gewoon eigen houtje gaan en boeken bij het kantoor in paramaribo , zit naast Eco ), zeker aan te raden als je van de natuur wilt genieten.
Tips over hotels heb ik niet zo, ik zou aanraden om gewoon een huisje te huren. Maar ja torarica is heerlijk sjiek als je geld hebt, of zeelandia ook en optie wat goedkoper en ook midden in de drukte van de barretjes.
gr mayo
Ik heb een aantal maanden stage gelopen in Suriname. Ik heb redelijk veel trips gedaan. Mijn aanrader is de raleighvallen. Echt helemaal super wel even klimmen als je de voltzberg opgaat maar als je dan op het topje staat is het ook helemaal super. Ik ben drie dagen geweest met het vliegtuig heen en met het vliegtuig weer terug. Ik was 230 euro kwijt, maar dat wat met een studentenaanbieding.
Santigron is inderdaad een leuke dagtrip zoals mayo al zei. Brownsberg zou ik persoonlijk in twee dagen doen dan pak je nog net wat meer leuke wandelingen en watervallen mee. Je kunt altijd nog kiezen om ook een dag naar het Brokopondomeer te gaan en eventueel met een bootje het meer op te gaan. Ook leuke dagtrip is White beach om lekker te zwemmen en te genieten van het mooie aangelegde witte strand.
Minder leuk vond ik de commewijne en nickerie trip. Mocht je deze trips wel willen doen ga dan op eigen gelegenheid en niet via een touroperator.
Verder ben ik nog naar blakawatra geweest in combinatie met de jodensavanna, dit was erg leuk. Dit kwam wel mede door de goede verzorging van de surinaamse mensen waar ik bij mee was. En ben ik nog naar de blanche marievallen geweest die enorm indrukwekkend waren. Geweldig mooie watervallen, mooier als de watervallen bij de raleighvallen. Ga echter niet met de auto naar de blanche marievallen, want dan zit je wel 12 uur in de auto. Heb je de mogelijkheid om met de boot via nickerie te gaan of met het vliegtuig dan moet je dat zeker doen.
Zelf zou ik er niet voor kiezen om in Suriname in een hotel te gaan. Dit omdat juist het binnenland van Suriname zo mooi is en deze bezoekjes aan het binnenland meestal uit meerdere dagen bestaan, ondertussen betalen voor een hotel zou ik niet graag willen. Neem eerder een appartement of ga in een questhouse, dan ben je wat vrijer en kun je staan en gaan waar je wilt. Wil je toch graag in een hotel neem dan Torarica, ziet er van binnen erg mooi uit en heeft een goede ligging, Resedence inn is ook mooi maar de ligging is minder je zult altijd een taxi moeten nemen naar het centrum.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Je mag ook altijd op mijn site kijken www.rianneinsuriname.tk
En als je nog vragen hebt…stel ze gerust!
groetjes Rianne
Hallo,
deze winter ga ik ook naar Suriname. Ik ben nog studente, dus hou ik het graag zo goedkoop mogelijk. Ik vraag me af of het het beste is om van hieruit al excursies te boeken, of beter daar zelf? Of is het toch beter om hier misschien wat meer te betalen, en daar dan geen zorgen meer te hebben? Mijn tijd is beperkt, slechts 10 dagen, en ik zou er graag zoveel mogelijk uithalen…
Ook ben ik alleen, wat vinden jullie daarvan? Is dit te doen of raad je dit echt af?
Bedankt!
Leen
Das idd erg kort 10 dagen. Ik zou “normaal” zeggen wat trips daar ter plekke boeken maar als je maar 10 dagen hebt, is dat niet te doen. Veel tripjes zijn ook meer dagen ( min 2 en 1 overnachting) dus dan gaan die 10 dagen erg snel. ( kan je niet iets langer gaan?).
Bedenk goed wat je wil zien, en boek dan van te voren, maar vergelijk de prijzen , het kan veel schelen nml.
Alleen gaan kan, zorg wel als meisje , zeker als het land niet kent dat je op je veiligheid let. Dus niet zomaar in een taxi aan de kant stappen maar er 1 bellen. Verder kan je bij de tripjes genoeg mensen leren kennen dus dat is helemaal geen probleem. Er zijn veel stagiares dus…
Iig heel veel plezier!!
Dankjewel voor de tips! Ik houd er zeker rekening mee! Mijn broer zal daar zelf zijn op stage, dus kan ik wel ergens op terugvallen, dit natuurlijk enkel 's avonds… Langer dan 10 dagen lukt me echt niet, dus ik zal heel selectief meoten zijn in mijn excursie-keuze.
mvg
leen
Extra tip, een tripje naar Santigron( bosnegerdorp niet heel ver van paramaribo maar wel in “stijl” )is heel leuk, is een dagtripje wat niet zo erg duur is.
Maar als je broer er ook is kan je iig met hem en evt huisgenoten het weekend een leuke trip doen! In Paramaribo zelf kan je in je eentje gerust ook op pad ( overdag) Is ook leuk om eens op de markt te gaan kijken, of ga naar de overkant ( meerzorg enzo) met de bus ofzo. Dat zijn tripjes die je goed in een dag kan doen nml.
Ik ben vorige week ook terug gekomen uit Suriname en het is echt een aanrader om er een keer heen te gaan! Verwacht geen mooie stranden, of luxe gebouwen; het is gewoon een totaal andere cultuur als hier. Als trip kan ik Raleighvallen zeker aanraden en zeker eenmaal boven op de Voltzberg! Je hebt er wel een goede conditie voor nodig maar het is zo prachtig om al die natuur om je heen te zien!
Ik ga in december naar Suriname en heb ff wat van jullie tips opgeschreven. Ik ga 3 weken dus heb wel de tijd om een en ander te bekijken. Wat vonden jullie tegenvallen dus is zonde om in je spaarzame tijd te doen? En de Cola Creek, zijn jullie daar geweest?
Hoi,
leuk dat je naar Suriname gaat! VAn de dingen waar ik ben geweest, vond ik de Raleighvallen verreweg het bijzonderst, echt ongelooflijk gaaf. Tocht in een korjaal over de Marowijne heb ik ook van genoten. Schildpadden zien in Galibi was op zich leuk, maar je hoeft daar echt niet langer dan 1 nacht te blijven (wij hadden er 2 en er was verder niets te doen, zonde van je tijd en je gaat je vervelen). Verder moet je in Paramaribo absoluut gaan eten bij Joke’s crab house, fantastisch restaurant waar je voor een schijntje heerlijke king crab kunt eten. Nieuw NIckerie zijn wij nog een dagje heen gereden maar dat hoef je echt niet te doen: weinig te zien. Wel leuk: een paar dagen met de fiets langs de plantages fietsen, kun je ook slapen. Brownsberg schijnt overigens ook gaaf te zijn, maar ben ik zelf niet geweest.
Veel plezier!!!
Sanne
Kijk, geweldig daar heb ik iets aan! Nog meer tips voor leuke restaurantjes? Ik ben er dus ook met kerst dus mss weet iemand een bijzonder restaurant voor in die tijd? En wat moet je zeker doen met oud en nieuw? Ik ga een lijstje maken in Ned van de dingen die we zeker willen gaan doen en of we het zelf kunnen doen met de auto of toch beter georganiseerd kunnen doen. Er schijnen wel wat dingen niet veilig genoeg te zijn om op eigen gelegenheid te doen … ?
je kunt ook lekker eten in Blauwgrond, de javaanse wijk, maar meestal wordt daar geen alcohol geschonken. Als je echt iets ‘kerstigs’ wilt, komt de waag daar misschien nog wel het meeste bij in de buurt… maar ik was er al 2 jaar geleden dus waarschijnlijk is mijn info hopeloos verouderd!
Idd…Galibi erg leuk maar 1 nacht is genoeg ( maar check wel ff of de schidpadden rond die tijd dat jij er bent komen leggen…)
Mijn hoogtepunt was overig palumeu…
Brownsberg ben ik ook geweest, vond ik niet zo. Leuk om te doen als je niet veel tijd hebt en verder niet in t binnenland komt. Dat geldt ook voor Santigron, als je weinig tijd hebt en toch iets van bosnegerdorpen wilt zien…een aanrader omdat t dichtbij paramaribo is.
Cola kreek is leuk op een zondag ofzo als alle surinaamse families erheen gaat. Je hoeft het echt niet perse te zien.
Om lekker te “zonnen en zwemmen” is white beach leuker vind ik.
Mijn restaurant tip is sarinah. Dat is javaans en ligt niet in t centrum maar in Uitvlucht. Er leuke sfeer en zeer lekker eten ( echte indonische sfeer, met planten, poppen etc etc)
Klinkt allemaal te gek zeg! Ik ga over 2 weken, ik heb er onwijs veel zin in!!! Ik lees wel dat je de meeste dingen georganiseerd moet doen, maar welke tochten kun je ook echt veilig zelfstandig doen? Bijvoorbeeld Brownsberg, Nickerie, White Beach, Cola Creek?
mmm ik had al gereageerd…maar hij is weg?
Brownsberg, white beach en cola kreek kan je prima op eigen houtje doen!!
Nickerie ook wel waarschijnlijk maar daar ben ik nooit geweest…kan ik niet over zeggen maar lijkt me ook makkelijk te doen op eigen houtje ( is ook niet in binnenand he)
tips restaurants paramaribo: gemiddeld tot duurder eten maar erg leuke sfeer: sarhina in uitvlugt, Garden of Eden ook in uitvlugt, Spice quest aan de Nassilaan in centrum dus. goedkoop leuk eten: t Vat, Zanzibar en de waterkant, pannenkoeken en poffertjes en Jasmine, ligt allemaal erg dicht bij elkaar. waterkant meot je minimaal 1 ker doen, lokaal eten, allemaal lokalen zitten buiten bij suriname rivier en ook wel soms wat andere witte mensen…tis goedkoop en sfeer is goed.
tips voor tours: ga even langs bij BLUE FROG TRAVEL aan de mirandastraat, e geven studentenkorting en zijn echt veilig. ik heb er en half jaar gewerkt en er zijn dag trips. je kan viavia ook aan Ruben komen, moet je even vragen aan mensen…die heeft geen kantoor…iedereen kent hem.
wat te doen in paramaribo:
zwembaden erg leuk: puerto allegre, brasiliaans zwembad waar ze ook muziek draaien de sfeer is erg relaxed in weekend dansen ze ook, ook barretje enzo…aan de anton dragtenweg. ook alleen is het prima te doen hoor! tis op noord.
anders kan je het beste naar VOS gaan, daar kan je zwemmen ook kom ook meer stagiaires ook en er is een barretje.
hangmat kopen bij de jeruzelem bazaar, dat weten de taxichauffeurs allemaal wel…
sowieso ga altijd met tourtonne taxi, ik heb 1 nummer voor je maar ze hebben er nog 1 dus zorg dat je die daar ff vraagt, want ze nemen soms de ene op en dan de andere. ze zijn erg betrouwbaar en als je wat verliest in de taxi krijg je het altijd terug en de drivers zijn aardig en niet vervelend. hun bedrijf zit op noord aan de tourtonnelaan. vanwaar ze altijd mensen naar je toe sturen het nummer: 00597475734
uitgaan wat leuk is:
woensdag: millenium op noord maratraite
donderdag: havana lounge
vrijdag en zaterdag : Zanzibar
sowieso kan je altijd naar t vat en la caff en zanzibar ook hoor…maar zanzibar i het weekend is echt ergn leuk en om het hoekje is t vat al en la caff…alles te lopen. zanzibar heeft erg lekkere muziek en niet alleen maar stagiaires maar verschillend publiek en zit tegenover hotel torarica, de straat tegenover inlopen…gewoon ff vragen…zanzibar meot je geweest zijn…kom dan daar ron 23u is echt nice
mijn reissite is evelienhartman.waarbenjij.nu
mailen mag altijd op [EMAIL=“evelien_hartman@yahoo.com”]evelien_hartman@yahoo.com en natuurlijk ook via deze wereldwijzer site heb ik ook een eigen profiel evelienhartman.
groetjes, Evelien
Dank voor de tips! Vooral de zwembaden zijn goede tips, want dat gaan we ook zeker een dagje doen. Het reisburo vertelde dat 3 weken wel erg lang is, maar als ik dit allemaal zo lees en als ik bedenk wat we allemaal willen gaan doen/bekijken dan is het veel te kort!!! Ik heb er zin in ![]()
3 weken lang?? Ik zou niet korter gaan naar Suriname!!
Zeker als je ook nog naar t binnenland gaat.
Heel veel plezier!!
Tja die vrouw van het reisburo zei dat het erg lang is … maar ik heb er echt veel zin in en weet zeker dat het veel te kort is!!! ![]()
Leuk om te horen dat je naar Suriname komt. Het zal wel even wennen zijn met de temperatuur omschakeling (ongeveer 25 graden verschil). ![]()
We hebben voor avonturiers, zoals jij, die zelf trips willen maken de internetwinkel www.meetsuriname.com ontwikkeld. Hier kun je TripperGuides met inside informatie over een gewenste trip vinden en kopen en zo profiteren van gigantische besparingen.
Een TripperGuide is een overzichtelijke gids welke jou alle informatie geeft die je nodig mocht hebben om dezelfde trips te kunnen beleven, zoals bij tourorganisaties, echter met volledige vrijheid om je trip in te vullen zoals jij wilt.
Mocht je in de buurt zijn, kom eens langs. Er is zoveel te beleven…
Groeten uit Paramaribo,
Meet Suriname - Vet besparen en meer avontuur!
Sidney en Miranda.