Hoi allemaal
in november ga ik naar suriname om een vriendin op te zoeken. natuurlijk wil ik ook veel van het land zien, maar ik heb van haar vernomen dat excursies al snel 500 euro kosten en dat is wel een hoop geld. zijn er goedkopere manieren om het land te zien=
tanja
Ligt helemaal aan waar je heen wilt, 500 euro is erg veel geld…maar dan ga je waarschijnlijk ook met een vliegtuig?!
Er zijn in Paramaribo ook veel kleinere bureau’s die tripjes regelen ( stagiares gaan daar vaak ook mee). Als je met een busje gaat is het zo ie zo al veel goedkoper dan met een vliegtuig.
Daarnaast kan je ook wel zelf iets regelen. Bv naar brownsberg hoef je helemaal niet georganiseerd heen. Je kan dan met een busje vanuit paramaribo en overnachting zelf regelen van te voren ook.
Die vriendin je je gaat opzoeken zit er al een tijdje neem ik aan? Dan weet zij ondertussen ook wel waar en hoe je goedkoper ergens heen kan gaan.
hoi bestmayo
het klopt dat die excursies met een vliegtuigje zijn, maarals ik op een andere manier ook het land kan zien vind ik dat prima. mijn vriendin zit daar met een man en kindje en heeft daardoor niet echt het geld of de gelegenheid om te reizen. weet je misschien namen avn die bureaus? dan kan ik zelf verder zoeken…
Hallo tanja,
4 daagse trips naar Palumeu of Awarradam kosten nu EUR 486,–. Maar regelmatig zijn er aanbiedingen. Informeer hiernaar bij bijvoorbeeld De Mets. Het lijkt duurder dan het is. Je hebt tijdens die 4 dagen vrijwel geen andere kosten. Alles is bij de prijs inbegrepen, behalve bier, wijn, sterke drank en de fooi voor de gids. Je hoeft dus bijna geen geld mee te nemen en als je handig boekt kun je ook je hotel uitsparen. De trips zijn verder comfortabel en goed georganiseerd.
Er zijn ook goedkopere tripjes hoor. Bijvoorbeeld 3 dagen Galibi voor EUR 180,–. Ook heel leuk hoor ![]()
Kijk eens op de startpagina van het Suriname Dashboard op Googlepages onder Tour Operators Suriname. Daar worden 25 touroperators genoemd die een website hebben:
[URL=“http://surinamedashboard.com/”]http://surinamedashboard.com
Suc6!
hoi jkajana
Ik begrijp dat het misschien relatief wel meevalt, maar met een budget van ongever 1000 euro per maand gaat het dan wel hard. ik zal de sites eens bekijken die je me aangeraden hebt. bedankt!
180 euro voor galibi?? Vind ik vrij veel…heb ik zeer zeker niet betaald.
Hey Tanja,
ik ben zelf in november in Suriname geweest. Als je echt het binnenland in wilt moet je er wel voor betalen. Brownsberg tel ik niet mee als binnenland en het valt ook enigszins tegen. Ik zelf ben echt diep het binnenland ingegaan en dan is het die paar honderd euro echt wel waard hoor. Het is zo geweldig mooi en relaxet. Maak je geen zorgen over geld, vakantie vieren doe je maar een paar keer per jaar!
Beste Tanja,
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt. Er staan meerdere video’s over Suriname op.
Groetjes,
Vanessa
Beste Tanja,
Je kunt een hoop plezier hebben in Suriname. Ook al ga je dichtbij de stad naar White beach of het wat verder gelegen Overbridge, daar kun je ook hartstikke goed genieten. Dat is ook leuk voor je vriendin met dat kleintje. Je hebt allerlei prijsklasse en dat heeft allemaal te maken met kwaliteit.
Overbridge kan je 80 euro kosten per overnachting als je in een cabana gaat met airco en volop luxe, maar je kunt ook lekker n een hutje slapen met een hangmat.
Er zijn ontzettend veel tourbureau’s in Paramaribo nu. En je hebt klasse en mindere ertussen zitten. Wanneer je goed en veilig wilt aankomen en zeker zijn van je zaak betaal je wellicht iets meer, maar het zal niet veel schelen. Als dat wel het geval is, zou ik persoonlijk niet met de touroperator gaan. Ik vind dat dus onbetrouwbaar, want als je op kosten gaat besparen die broodnodig zijn dan wordt het naar mijn inzien link voor de toerist zelf. En het mooie is dat dat niet erbij wordt gezegd.
Maar ja aan ieder zijn eigen keus of course!
Binnenland is duur maar als je met een vliegtuig gaat, kost dat nu eenmaal zoveel ( benzine is niet spotgoedkoop in de wereld op dit moment ![]()
Ik zeg altijd maar als je naar Parijs gaat kost het ook 500 euro voor een lang weekend, well het binnenland van Suriname is daar niet mee te vergelijken en verandert je visie op het leven en brengt je terug naar de basis.
Dat is van onschatbare waarde.
Als je het leuk vindt om wat meer over het binnenland en reizen te lezen uit Suriname, kun je een boekje dat ik heb geschreven gratis downloaden op www.surinametips.com/gratisebook
Veel plezier.
Esther
Hoi Tanja,
Ik heb het ebook van Esther aangeschaft en ik moet zeggen het is echt de moeite waard om het te aan te schaffen.
Als je zin hebt kun je **HIER ** een kijkje nemen.
Groeten Marcel.
Dank je wel Marcel,
Heel leuk om te horen dat je mijn reisgids goed en informatief vindt.
Altijd fijn goede feedback te krijgen.
Thanks
Esther
.
Beste reizigers,
de tripjes zijn en waren gestegen in verband met de benzineprijzen, dat was over de hele wereld zo, transport wordt dan duurder, nu komt er een kleine verandering dat het omlaag gaat en wil, waardoor de prijzen ook gaan spreken.
Ik zou zeggen als je in suriname bent kijk uit naar de lokale touroperators ,meestal hebben zij studententarieven, zoals Yawyaw, die doe je al voor 100 euro, 2 overnachtingen en is de groep groter dan is de prijs automatisch lager.
Eenmaal in Suriname kom je al gauw in contact met de lokale touroperators.
Veel succes en have a nice time!!!
Ik sluit me helemaal bij vermoz aan. Ik ben dit jaar 3 maanden in Suriname geweest.
Via lokale touroperators is hoeft het echt geen honderden euro’s te kosten. Ik heb verschillende trips gemaakt in Suriname. Varierend van 15 euro (dolfijnen spotten) tot 90 euro brownsberg. Zowel via via als met een touroperator. Tegenover Waterkant zit er één waar ik erg tevreden over was. Ecotours was het geloof ik. Zelf ben ik met een klein groepje wel met gids naar brownsberg geweest. Dat kun je inderdaad ook zonder gids doen! Voordeel van een gids vond ik dat hij veel info kon geven en wegen wist die je zelf niet zo snel zou ontdekken.
De binnenlandse trips zijn inderdaad duurder, maar absoluut het geld waard! Het ligt ook maar net aan hoeveel luxe je wenst. Persoonlijk: hoe minder luxe, hoe mooier (en goedkoper). Binnenlandse vlucht vind ik echt een aanrader, maar is wel duurder.
Hoi L.en,
Er zijn inderdaad goede touroperators en Oxygen Eco Tours is er daar een van. Dat is die touroperator aan de Waterkant waar jij het over hebt. Brownsberg kan overigens nog goedkoper weet ik. Ik zou Brownsberg toch niet snel alleen doen. Ik weet dat jaren terug toen ik hier net was, we wel eens met een pick up zelf gingen.
Maar inmiddels weet ik van omgevallen bomen op de weg bij Brownsberg en dat het soms echt flink glad kan zijn in de regentijd. Plus je moet die stijle weg omhoog wel durven rijden. Ik zou het nu niet zo snel meer doen.
Hoop dat je het naar je zin had in Suriname, maar dat lijkt er wel op ![]()
Groetjes
Esther
Hoi Tanja,
Leuk om te horen dat je in Suriname bent (geweest). Als je nog steeds in Suriname bent dan is zelf trips maken misschien iets voor jou.
We hebben voor avonturiers, zoals jij, die zelf trips willen maken de internetwinkel www.meetsuriname.com ontwikkeld. Hier kun je TripperGuides met inside informatie over een gewenste trip vinden en kopen en zo profiteren van gigantische besparingen.
Een TripperGuide is een overzichtelijke gids welke jou alle informatie geeft die je nodig mocht hebben om dezelfde trips te kunnen beleven, zoals bij tourorganisaties, echter met volledige vrijheid om je trip in te vullen zoals jij wilt.
Mocht je in de buurt zijn, kom eens langs. Er is nog zoveel te beleven…
Groeten uit Paramaribo,
Meet Suriname - Vet besparen en meer avontuur!
Sidney en Miranda.