Binnenland trips vanuit Paramaribo

Hallo,

Graag wil ik weten hoe het in zijn werk gaat als je in Paramaribo verblijft en je gaat het binnenland verkennen?
Kan je ergens trips boeken? Is dat ook echt goedkoper als dat je het in NL alvast boekt?
En gaan die dan bijvoorbeeld naar 1 plaatsje toe of kan je ook diezelfde week meerdere plaatsen bezoeken met dezelfde trip.
Zou iemand mij meer informatie kunnen geven hierover?
Of uberhaupt tips om suriname beter te verkennen?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Alvast bedankt, gr Ingrid

Heej Ingrid!

Je kan overal in Paramaribo tours boeken! Er zijn veel organisaties die tours naar het binnenland aanbieden. Je hebt één daagse, meerdaagse tours en daarnaast bestaan er ook nog trekkingen! Als je je van te voren wilt oriënteren naar wat voor soort tours er zijn is het handig om op www.bluefrogtravel.net te kijken (ik heb via hun tours gedaan) dan heb je alvast een idee wat voor tours je kan gaan doen. Het is niet altijd zo dat als je tours in Nederland boekt deze goedkoper zijn dan dat je ze terplekke in Suriname boekt. Wat vaak wel het geval is, is dat als je de tour in Nederland boekt en je bijv meerder tours achter elkaar wilt doen in dezelfde week, dat deze tours gegarandeerd door gaan. Ik zou zeggen snuffel lekker op internet! Mocht je vragen hebben dan kan je natuurlijk altijd naar de organisatie mailen!

Daarnaast kan ik je aanraden om een boekje over Suriname te kopen bijv. Suriname van WereldWijzer. Daar staan o.a. bezienswaardigheden in, geschiedenis en natuurlijk praktische informatie. Dan kan je je alvast oriënteren in wat er te doen is en vooral wat er allemaal te zien is! Paramaribo is niet zo heel groot dus heb je tijd genoeg om ook andere steden te bezoeken (bijv. Nickerie, Nieuw-Amsterdam).\

Ik hoop dat je iets aan mijn informatie hebt!

Groetjes

Als je stage gaat lopen en in een studentenhuis terechtkomt, zullen zaken beter en makkelijker oplossen, alleen oppassen met de haaien die zijn er ook!!!

Op onze site hebben we heel wat informatie verzameld over reizen in Suriname:
Wil je graag zelfstandig reizen in Suriname? Dan hebben wij heel wat tips verzameld om dat te laten slagen. Het kan lijken of je in Suriname alleen georganiseerd trips kan maken, maar wanneer je wat meer moeite doet en wat meer informatie hebt verzameld, lukt het ook op zelf trips te maken.

Kijk op: Joep en Marit in Suriname: januari 2009

Daar vindt je informatie over plekken waar je (makkelijk of moeilijker) zelf naar toe kan, informatie over vervoer, hoe je er kan/moet komen, contactgegevens van slaapplekken en bootsmannen etc.

Als je liever georganiseerd reist kan je dat bij een van de vele tourbureau’s in Paramaribo boeken, dat is in de meeste gevallen goedkoper dan in NL boeken. Probeer af te dingen en vraag prijzen op bij verschillende tourbureau’s, ookal verschillen de prijzen vaak maar weinig.

Hoi Ingrid,

Vaak zijn de reizen of tours die je vanuit Nederland boekt zo geregeld dat je met groepsreizen gaat. Op die manier krijg je voor een vast bedrag een pakket. Soms zitten daar leuke trips tussen, alleen ik denk dat je er meer aan hebt om in Paramaribo zelf bij de diverse touroperators te boeken. Gewoonweg meer keuze.

Als je het leuk vindt, kun je mijn gratis reisgids over Suriname downloaden en alvast een voorproef nemen van wat je allemaal te wachten staat.

De link staat hieronder

Groetjes
Esther
Gratis reisgids Suriname
Gratis reistips voor Suriname
360 graden panorama foto’s van Suriname