Ik(58) heb als klein kind (0-4 jaar) in Paramaribo gewoond en ga nu in april 1 week met mijn dochter (18) opnieuw Paramaribo verkennen.
Nu ben ik op zoek naar leuke dagtrips vanuit Paramaribo.
Heeft iemand ervaringen en tips en vooral welke organisaties zijn hiervoor betrouwbaar.
Kan ik de trips beter vanuit Nederland boeken of pas in Paramaribo.
Alvast bedankt voor de ideeën.
Kun je prima vanuit Paramaribo regelen. Ideeën voor een dagtripje;
Dolfijnentour
Brownsberg
Commewijne
Colakreek/ Derde brug etc.
Organisaties weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar er zitten een aantal touroperators in het centrum die over het
algemeen gewoon goed zijn.
Bedankt voor de tips.
Via Wereldwijzer app
Elk hotel heeft wel een agency waar je dagtrips kan boeken. Iets wat jezelf zou kunnen doen is een fietstocht in Commewijne en dat is echt leuk. Kun je gelijk een fort nieuw Amsterdam bezoeken.
Via Wereldwijzer app
Bij Zus en Zo aan de Grote Combeweg kun je 1-, 2- en 3-daagse trips boeken. Zelf in 2011 en 2013 gedaan en was goed. Vsndaag terug uit Suriname waar ik met collega’s was. Zij zijn vrijdsg naar Brownsberg/watervallen geweest; 1-daagse tocht vanuit Paramaribo. Ze waren zeer tevreden over de organisatie, gids en tocht, geboekt bij Zus en Zo.
Een andere optie is het zelf huren van een boot bij Waterkant. Je kunt met bootsman afspreken waar je heen wilt en hoe lang. Bijv Meerzorg, Frederikksdorp en Nieuw Amsterdam. Voor een tijd tussen 5,5 en 7 uur betaal je 350-400 SRD na enig onderhandelen. Boten liggen elke dag aan de Waterkant tussen de drinktentjes en de Markt.
Aanvullend de link naar pagina van Zus en Zo:
Via hotels zijn de trips vaak 150% van de prijs bij een touroperator.
Bedankt voor je tips!
Suriname are you ready?
Heeft u altijd live zeeschildpadden en hun ongelooflijke schoonheid willen bewonderen?.
Dit is uw kans!Celestial beauty tours present
Aktie tour!
Zeeschildpadden tour
Datum: 12 april 2014
Prijs: srd 175.
Inclusief: snacks en drank
Tijd: 18.30 -2.00am
Boekingsperiode: 24 maart -4 april
Voor meer info:
BEL op :7159395 (Raul)
-
-