foto's en reisverslag + tips

Hoi allemaal,

Van te voren vond ik het moeilijk om informatie te verzamelen over Suriname. meestal reizen we op alleen een ticket, maar het leek of je toch wel een tour moest boeken om iets van de binnenlanden te zien.
Uiteindelijk hebben we via does en cadushi geboekt, omdat ze ook combinaties met Curacao aanboden. We hadden maar 2 weken, dus zo konden we toch veel zien in korte tijd.

we boekten 2 binnelandse tours, Berg en dal en kabalebo. Beide waren leuk. Berg en dal is luxe, en alles wat je eromheen wilt doen moet je extra boeken (dit was prijzig). Maar we vonden het fijn om eens wat luxer te slapen.
Kabelebo ligt afgelegen, je moet er met een klein vliegtuig naartoe. De omgeving is heel mooi! Er zijn verschillende uitstapjes mogelijk.

je kunt zelf in paramaribo terplekke je tours regelen. Zo te zien was dit vrij eenvoudig te regelen. Veel reisburo’s zijn op zondag gesloten, hou daar rekening mee.
Ook was een dagtour die we wilden boeken was beide zondagen al volgeboekt, en hebben we dus moeten overslaan. Dit zou dus ook kunnen wanneer je meerdaagse tours wilt boeken. Heb je geen voorkeur, dan lijkt het erop dat er genoeg keuze is.

Verder kan ik weinig tips geven, omdat we dus niet zelfstandig reisden.

Op mijn website kun je een reisverslag lezen en foto’s bekijken www.elizabeth-ontheroad.nl

Hoi Elizabeth,

Wat een leuk reisverslag, en wat zijn een reizen hebben jullie al gemaakt. Geweldig.

Hoewel het inschakelen van een - goede - touroperator natuurlijk veel gemak geeft, is het maken van tours in Suriname inderdaad goed zelf te regelen. Ik vind dat de sitevan Heleen Westerman erg prettig is om je voor te bereiden. Sommige informatie is niet helemaal actueel zoals de procedure rond visa, maar toch vind ik dat het een heel mooi en duidelijk overzicht geeft van wat je hier zou kunnen bezoeken.

Tan bun

wij willen ook wel deze binnenlandse tochten doen ,maar aangezien ze precies zeer duur zijn moeten we nog nadenken welke tochten haalbaar zijn , wat is de juiste prijs voor berg en dal en de tocht naar kabaleboo?berg en dal lukt mischien over het water en terug via vliegtuig maar kabaleboo is een retour nodig per vliegtuig zeker,waar kan je de beste prijs maken als tour operator in parimaribo.zalig kerst en nieuwjaar van marina en alfons uit belgie

Er zijn veel reisburo’s, dus ik kan niet zeggen welke de beste is.

Berg en dal was voor 3 dagen 230 euro. Met eten, zonder tours. Ook vervoer met bus vanuit paramaribo was inclusief. De rit duurde 1,5 uur.
3 dagen standaardtour kabalebo incl. Vliegen, eten, tours was 485 euro.

Omdat het voor ons makkelijker was alles bij dezelfde reisburo te boeken betaalden we iets meer. Wanneer je goed rondkijkt op internet kun je wel goedkopere prijzen vinden.

Succes met zoeken en natuurlijk veel plezier!