Tours door Suriname

De vluchten zijn bijna geboekt. Nu ben ik bezig om de reis verder in te kleden.
Nu heb ik de volgende vragen:

• Is Suriname goed te bereizen met OV / Geboekte Tours?

• Zijn de tours betaalbaar ? Zo ja hebben jullie tips?

• Het lijkt mij heel erg mooi om 2 nachten te slapen in het Berg en Dal resort.
    Nu lijkt me dit alleen onbetaalbaar. 125 USD dollar pppn.

Kan dit goedkoper? Zijn er alternatieven?

Ik hoor graag.

Nick

Hoi Nick,

dat is de prijs van Berg en Dal ongeveer, mooi plekje, goed georganiseerd.

De tours zijn verschillend van dagtrips tot overnachtingen, dagtrip kan je maken vanaf 25 euro - 75 euro en overnachtingen ben je al boven de 100 euro kwijt afhankelijk van de plaats en de ligging, de prijzen zijn hoger, hoe dieper je het binnenland ingaat.

Met de verhoging van de benzineprijzen verwacht ik ook een lichte stijging van de tourprijzen. Het is ook handig om in Suriname even al de prijzen een beetje te vergelijken.

succes

hoi,
Inderdaad dat hebben we ook ongeveer betaald voor Berg en Dal. Zeker een mooie accomodatie. Mooie bungalows, zeker die op palen aan de rand van de jungle!
Ik vond de excursies wel vrij prijzig bij Berg en dal, maar er zit ook 1 gratis historische excursie bij.

Verder kun je makkelijk tours boeken, hier maar ook terplekke. Wel vond ik dat terplekke de tours naar keuze wel vol konden zitten wanneer je het terplekke boekte, hou daar rekening mee.
Sommige meerdaagse tours zijn betaalbaar, terwijl andere duurder zijn (denk an kabalebo)

Zelf ben ik dus ook in Kabalebo geweest. Ook een mooie accomodatie ver weg van de bewoonde wereld. Alles was keurig verzorgd daar, leuke excursies inclusief, wel was het dus prijzig.

helaas niet meer meerdaagse tours gedaan, dus kan ik je geen advies meer geven.

heel veel plezier!

Dag Nick,
Sorry voor de late reactie.
Ik verblijf gemiddeld 9 maanden per jaar in Suriname.

Ik heb hier een link voor je die je waarschijnlijk wel zal interesseren :

http://colourfulsuriname.com/

Vriendelijke groeten
Dirk

Niet met tours meegaan maar zelf een auto huren. Wij hebben in B&D geslapen in het personeelsverblijf en betaalden bijna niets!

Om een eerste idee te krijgen van het regenwoud, ga tevoren een dag wandelen met de Surinaamse tuinman en gids, Moen. Hij werkt bij resort Surinat in Domburg, waar je hem ook telefonisch kunt bereiken. Moen’s eigen gsm is 07125164 / 078572727. In de weekenden maakt hij dagwandelingen met een of meer personen in de regenwoudnatuur in en rond de voormalige plantages La Rencontre en Laarwijk, aan weerszijden van de Surinamerivier bij Dombur, 18 km ten zuiden van Paramaribo. Inclusief korjaaltocht, heerlijk goedkoop eten in een warung en tropisch fruit proeven direct van de boom. Goedkoop, deskundig en gezellig.
Verder, huur een taxi met een lokale chauffeur en laat je een dag rondrijden door het gebied rond Paramaribo en laat de man vertellen. Voor ongeveer 30 euro. Bel Sarman in Domburg 08298179.
Veel plezier,
Carl