Op rondreis door Suriname met een klein budget, iemand tips?

Hoi,

Weet iemand ongeveer hoeveel kosten je kwijt bent in Suriname (aan eten, drinken, uitgaan, overnachten?) voor 2 maanden?

Als je een 'budget’tour wil doen kost dat nl. al E 1162,–, de jungle in iets van E 700 en dan nog ticket (780)! Dan zit je dus al op iets van E 2.700, niet echt goedkoop dus…

En nog een vraagje: weet iemand misschien wat goedkopere veilige jungletours dan die Blue Frog organiseert?

Graag info…

Hey Nadine,

ik ben net een aantal weken terug uit Suriname, dus heb wel wat info voor je. Het gewone leven in Paramaribo hoeft absoluut niet duur te zijn, daar kan je voor 2 maanden voor totaal 700/800 euro makkelijk rondkomen.

Maar die trips diep de jungle in zijn redelijk prijzig omdat je dat met 't vliegtuig moet doen. Ik raad je Oxygen Tours aan. Die zijn niet al te duur, ze weten absoluut waar ze over praten en ze hebben zelf enorm veel contacten waardoor ze ongelofelijk veel voor je kunnen regelen.

Mocht je echt goedkoop de jungle in willen moet je met een aantal mensen een jeep en een boot huren en zelf alles regelen, maar dat is mijn inziens niet te doen…

Succes!

Ramon heeft het goeg gedaan. Wij (3pers) waren voor 2 weekjes (incl. trippjes) net over de 1000 euro p.p kwijt. Eten is goedkoop, n drinken maak je zo duur als je zelf wil. Maar een hotelletje (al dan niet best wel koele appartementjes) waren toch aan de prijzige kant. Ach, het is makkelijker als dat je uit de info hier kan halen.

Sommige tourtjes zijn goedkoper, maar r is toch ook wel wat te zeggen over kwaliteit.

veel plezier !!!

Hi dank voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan! Maar Ramon, had ff gekeken op de site van Oxygen en daar staan niet eens prijzen bij!
Ik zag een jungletour die Blue Frog organiseert voor 700 euro (Kaysergebergte) van 7 dagen, op zich te doen, alleen ben al veel kwijt aan andere budgettour (heb op internet prijzen vergeleken, en ik moet zeggen dat, voor wat er wordt aangeboden in de budgettour, ze best goedkoop zijn).

Misschien moet ik het niet allemaal vanuit Nederland regelen maar voelt toch wat veiliger zeg maar…

Anyway thanx!

Als ik één tip mag geven…boek het terplekke. Je krijgt dan een veel beter beeld en je kan ook vragen in wat voor groep je komt.

Er staan geen prijzen op de website omdat prijzen niets zeggen… Je hebt geen idee wat voor tours het precies zijn, dus een hele dure tour is feitelijk eigenlijk best goedkoop…

Je kan ze wel mailen natuurlijk en als je aan mij refereert zou je misschien nog wat korting kunnen krijgen ook…:wink:

Idd boek ter plekke.
Ik ben het er mee eens dat het in paramaribo goedkoop is, echter als je in een hotel gaat niet. Dat zou ik nooit doen als ze 2 maanden gaat. ( 1000 euro pp voor 2 weken is wel heel erg veel…zonde van je geld…was niet nodig geweest)
Je kan een huisje huren ( weet niet of je alleen gaat?) of een kamer in een “studentenhuis” . Een kamer heb je voor minder dan 200 euro per maand zeker.
En trips zijn in verhouding duur maar er zijn ook veel trips te boeken zonder vliegtuig. Misschien iets minder diep de jungle in maar nog steeds de jungle in. Reken dan wel op 9 uur reizen in een busje. 700 euro voor een trip is duur maar dat zijn vaak trips met vliegtuig enzo.
Wij hebben ook trips gedaan van rond de 100 euro hoor!!Maar zoals Ramon al zegt daar boeken!! Niet alle touroperators zijn te vinden op internet alleen de dure.
Als je daar bent kom je wel in contact met bv staigaires en die weten veel trips te vinden. Ook zelf te organiseren als ze iemand kennen.

succes !!!

Hoi, bedankt weer!

Ik ga idd alleen, toevallig gaat een collega van me misschien in dezelfde periode als ik, maar het is niet ons plan om de hele tijd samen op te trekken. Ja 't is inderdaad duur 2 weken 1000 euro. Ik zou de eerste 3 weken georganiseerd gaan met een soort studentenreisbureau (Joho). Het is wel gelijk een hele uitgave maar ik zie wel heel veel stukken van Suriname en kom gelijk in contact met anderen zo. Dus denk dat ik dat toch maar door laat gaan.
Daarna ga ik zelf maar eens op zoek naar een accommodatie en reisje daarzo (geen hotel idd! missch. guesthouse of een kamer, thanx voor de tip).
Nou ik wil wel echt het binnenland in, dus ik zit meer te denken aan Eilerts de Haangebergte of Kaysergebergte. Dus moet ik wel met het vliegtuig (leuk!!).

Dat klinkt wel goed die organistatie!! Maar daar ga je ook mee het binnenland in?
Vliegen naar het binnenland is wel relaxt maar wel, dus je kan ook altijd kiezen om niet te vliegen en zo geld te besparen. Je hebt immers ook de tijd?bv naar de Blanche-Marieval dat is een trip waar je niet voor hoeft te vliegen. ( wel zo 9 uur rijden)

oh ik lees dat je met joho al naar de Raleighvallen gaat. Wat ik net schreef dus. Dat is al echt binnenland hoor!!
Maar als je dat hebt gehad kan je altijd nog kijken of je meer en verder wilt! ( het smaakt zo ie zo naar meer!!!haha)

vele plezier