Enkele vraagjes (budget reis etc)

Hoi Hoi,

In de toekomst (denk aan maart 2013) wil ik graag reizen naar Suriname. Ik wil dan ongeveer een maand (helaas werkgebonden anders wordt het zeker wel langer!!!) reizen in Suriname.

• Is een maand (vier weken) redelijk om in Suriname te reizen? Bijv. grote steden maar juist ook het binnenland/jungle in?
  • Hoeveel budget zou je er voor uittrekken? (Incl. prijzen voor hotelletjes, eten en drinken?)
  • Reizen met openbaar vervoer te doen?
  • Alleen reizen als blonde vrouw is dat mogelijk voor het geval ik geen reismaatje vindt tegen die tijd?
  • Goedkope goede reismaatschappijen?

Ik vind het leuk om mijn reizen nu al beetje voor in te lezen en wie weet ga ik nog wel eerder :slight_smile:

Hoi Yes,
In een maand kun je hier in Suriname best veel zien. Eigenlijk is Paramaribo de enige grote stad in Suriname, hoewel groot wel een betrekkelijk woord is. Het heeft een bijna dorpse sfeer, erg gemoedelijk denk ik zelf.

Hoeveel budget je nodig hebt is een lastige vraag om te beoordelen. je kunt met een niet te groot budget het heel leuk hebben hier. Dat betekend wel dat je zelf het een en ander zult moeten uitzoeken, en de informatie is hier soms lastig te vinden. Maar ik vind het te doen.

Als je voor luxe gaat kan dat hier ook, maar wordt het een stuk duurder. Maar dat is overal zo. Eten is hier naar Nederlandse maatstaven vrij goedkoop. Voor 30 a 40 srd moet je de dag goed kunnen doorkomen, en hoef je zelf niet te koken. 40 srd is nog geen tien euro.

Als je met eigen vervoer of openbaar vervoer reist, is een uitje vele malen goedkoper dan wanneer je een georganiseerde trip maakt. De entree bij een recreatieplek is vaak 10 srd per persoon, neem je er een hut bij om je hangmat op te hangen, denk ik dat je met 75 srd wel moet uitkomen. Is nog geen 25 euro. Een georganiseerde trip kost je al snel 45 euro.

Ik vind zelf dat alleen reizen goed te doen is. Je moet niet alleen in het donker in verlaten straatjes gaan staan, maar dat moet je in Amsterdam ook niet doen.

Openbaar vervoer is te doen. Of het goed te doen is daar zullen de meningen over verschillen. Het is in ieder geval niet saai. Hier kun je wat meer lezen. Heb je ook meteen busschema’s

Veel plezier volgend jaar hier in Suriname!
Ilse

Beste Yes,

Voor accomodatie, eten en drinken en reizen met het openbaar vervoer ben je in 1 maand tijd circa 1.000 euro kwijt. Voor trips naar het binnenland of tripjes, dat is hier best wel prijzig. Via google kan je tours suriname intypen en dan krijg je een beeld over de prijzen. Ik denk dat je circa 500,00 euro 0 1.000 euro kwijt bent aan trips, het is echt afhankelijk waar je naar toe wilt gaan en zien. Het is echt niet gevaarlijk om als blonde vrouw hier alleen te reizen en ik weet zeker dat je vele leuke mensen ontmoet waar je mee kan reizen. Je kan mij ook mailen, dan stuur ik jouw gegevens van een niet zo’n dure tourorganisatie toe. Ik ben zelf een vrouw en wil je wel wegwijs maken hier hoor, ik ben hier al 2 jaren en dan kan je zelf het land bezoeken!:zon02Sankalia