in november vertrek ik samen met m’n broer voor 3,5 week naar Suriname. Nu heb ik al een beetje op internet gezocht, maar ik vroeg me af of iemand goeie ervaringen heeft gehad met reisbureaus mbt jungletochten?
Ik wil 't liefst een jungletocht van een dag of 9/10 maken diep de jungle in. In Ecuador heb ik al eens een toch gemaakt, maar dat was maar voor een dag of 5 en echt superbijzonder vond ik dat niet.
Wij zijn afgelopen juli in suriname geweest en hebben een rondreis gemaakt.
Die van ons was dan maar voor 5 dagen maar ik vond het al helemaal geweldig.
Helaas was de organisatie niet helemaal wat je ervan verwacht.
Te weinig drinken en eten bij, we zouden een nacht in een basis kamp blijven slapen aan de voet van de voltzberg maar de hangmatten waren niet op tijd geleverd en de tocht was een wandeling van +/- 2,5 a 3 uur en dat met 33 graden met maar een halve liter water is niet echt een goede organisatie lijkt mij dus de enige tip die ik je kan geven is: blijf weg bij de waag. Adres van hun is: waterkant 5 en de eigenaar is botty. de zaak heet bodeco. Ze doen echt heel aardig en weten mensen goed in te pakken maar dan de reis, echt heel erg af te raden.
Ik ben ook van plan om in November naar suriname te reizen, helaas kon een vriendin uiteindelijk niet meer mee, dus ga ik de reis alleen wagen. Ook ik ben opzoek naar een jungletocht, ik heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik denk dat is het, in het boekje Suriname van wereldwijzer (Tessa Leuwsha) staan wel wat adressen van organisaties, maar ik weet het nog niet!!
Wie weet zien we elkaar in suriname en kiezen we uiteindelijk wel dezelfde tour;)
Hoe lang blijf jij in Suriname en wat ben je nog meer van plan?
Ik heb een beetje rondgezocht, maar de bedragen vallen me eigenlijk tegen. Suriname is qua trekkingen een stuk duurder dan de overige Zuid-Amerikaanse landen…
Het liefste wil ik een trekking van 9/10 dagen zodat je echt diep de jungle in gaat. Daarnaast wil ik ook veel lopen. Ik ben echter nog niets in die aard tegengekomen.
Ben je al eerder in suriname geweest of wordt het je eerste keer?
Ik ben dan in juli voor het eerst geweest en wat je zegt, de bedragen voor een jungle tocht zijn niet echt aantrekkelijk.
Mijn ervaring is dat als je eenmaal in het land bent dat je in korte tijd mensen leert kennen en via via een rondrit kan maken in de jungle, dan is het echt zoals je het zelf hebben wilt.
Als je er voor de eerste keer naartoe gaat en verder geen band mee hebt lijkt het me inderdaad wat lasting maar de mensen zijn er heel erg aardig en behulpzaam dus uiteindelijk kom je wel waar je zijn wilt.
In Suriname ben ik nog niet geweest. Ik heb van verhalen gehoord dat het echt een geweldig land is met hele vriendelijke mensen, dus ik ben zeer benieuwd. Ik kijk er echt enorm naar uit en mocht het zo zijn dat ik flink moet betalen voor die jungletocht dan moet dat maar. Ik wil gewoon persé diep de jungle in.
Ik vertrek waarschijnlijk op 10 nevember en blijf dan bijna 4 weken. Ik vind de jungletochten ook wel aardig prijzig, maar ik wil gewoon echt die jungle in! Ik heb nu een tocht gevonden op Rondreizen Suriname | Boek bij ABC Travel uw rondreis door Suriname dat is een tour van 8 dagen, maar hij lijkt me super, wel jammer dat ze dan weer een 1persoonstoeslag vragen…
Ik vertrek ook 10 november, met m’n broer n een vriendin. 3 Is een moeilijker aantal, daarom misschien handig om voor het boeken van een geschikt toertje er samen naar op zoek te gaan
Ik heb ook al flink lopen zoeken voor een tocht voor langere tijd de jungle in. Ook het langste wat ik gevonden heb is die van go-suriname, van 12/13 dagen. Zelf zou ik wel nog langer willen gaan, maar is dus niet op internet te vinden… Iemand nog tips voor langere tijd de diepe jungle in? (week of 3/4)
In Suriname heb je veel verschillende organisaties waar je dit kunt regelen. Maar niet elke organisatie is goed. Als je het vanuit Nederland wil regelen ben je echt veel meer geld kwijt. Ik ben zelf ook voor een half jaar in Suriname geweest en heb verschillende delen van Suriname gezien. De meeste tripjes zijn voor 4 of 5 dagen.
Mijn beste ervaring naar het binnenland was met Ruben, een vriend die we daar hadden leren kennen. Zijn prijzen waren goed en er was volop eten en drinken. Met hem valt ook wel te praten over je wensen. Als je op tijd aangeeft wat je wil, zou hij misschien wel wat kunnen regelen. Hij kan er ook voor zorgen dat hij opzoek gaat naar meer mensen, zodat een trip goedkoper wordt. Als je interesse hebt, ik heb zijn telefoonnummer nog, dan kun je mij mailen: [EMAIL=“ingebemelen@hotmail.com”]ingebemelen@hotmail.com
Groetjes Inge
'Kben r van overtuigt dat het goedkoper kan (mits vliegen buiten beschouwing word gehouwen). Van te voren boeken bied zekerheid, maar een slechte onderhandel positie. 'Tis nie ideaal :disgust: 'Kweet…
Nou inderdaad super zeg, als ik wat meer weet tegen die tijd (wil in februari naar suriname toe) stuur ik je wel een mailtje. Denk je dat hij ook voor een week of 3 de jungle in gaat?
Dat denk ik niet, want hij doet dit naast zijn eigen baan. Dus zijn vakantiedagen maakt hij op aan trips. Maar misschien dat hij wel iets kan regelen met iemand anders. Dat hij zorgt dat je van het ene naar het andere kan komen. Ik ga zelf ook weer terug naar Suriname in februari.
Groetjes
Oh wat leuk joh, ga je op vakantie of ook voor langere tijd… Maar dat is natuurlijk wel een idee om zo toch langer in de amazone te blijven. Thanks! En je hoort van me…
Hey Inge, jij ook hier? Kzie dat je weer terug gaat op vakantie naar Su.
Leuk,leuk.
Zelf ben ik nu ook aan het kijken of ik terug kan, en wel eind van de maand al. Eerst hopelijk afstuderen en dan koffer pakken en Back to Paradise:D
Hey Sandra,
haha wat grappig dat jij ook hier bent… Je bent verkocht he, zodra je naar suriname bent geweest. Voor hoe lang ga jij? Ik kan niet wachten tot dat het februari is!
Ik ga helaas maar 3,5 week voor vakantie.
Succes met afstuderen