Goed lokaal reisburo

Hoi,

Wij zijn aan het bekijken of we in april 2011 een week of 3 naar Suriname kunnen gaan voor vakantie. Nu zijn we niet echt van de groepsreizen a la Djoser/Koning Aap etc, maar we willen ook niet helemaal op de bonnefooi gaan.

Afgelopen april zijn we naar Madagascar geweest en toen hebben we een lokaal reisburo gevonden wat vrijwel alles voor ons geregeld heeft (incl gids etc).

Weet er iemand een betrouwbaar en betaalbaar adres?"

En wat zijn de must-see’s ? We willen in ieder geval ook het binnenland in.
(en enig comfort stellen we wel op prijs, maar we weten ook dat het in het binnenland wat primitief kan zijn (en dat is ook geen probleem).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Frans

Dag Frans,

We zijn net terug uit Suriname. We waren daar 3 maanden en in januari 2011 keren we er al terug.

Betrouwbaar en betaalbaar : SouthWest Xpedition Tours (http://surinamexpedition.com)

Neem gerust contact op met mijn groeten, je kan met Ruben alles bespreken.

Wat je zeker moet doen :

Galibi, Blanche-Marie, Marowijne, het stuwmeer, Isadou, Voltzberg, …

Er is zoveel te zien ginder.

Je kan ook even mijn reisblog bekijken : http://corrydirk.waarbenjij.nu

Vriendelijke groeten,

Dirk

Dirk, bedankt voor je info.
Ik ga dit zeker bekijken.

Een alternatief wat ik ook nog aan het bekijken ben is evt een individuele rondreis via Fox (een van deze: http://www.fox.nl/individuele-vakanties/reizen/zoeken/midden-zuid-amerika/suriname/zoeken.asp?pe=4 )
Iemand daar ervaring mee?

Groetjes, Frans

Edit: we hebben 2.5 - 3 weken, en die willen we natuurlijk zo goed mogelijk benutten, vandaar dat ik het liefst de meeste dingen vooraf regel of laat regelen.

Ja die wat Dirk al eerder heeft gepost is goed. (http://surinamexpedition.com) Kan hem je zeker aanraden

Hoi Frans, Kijk ook eens op de website van Switisuriname.nl
Dit is een goede tour/accommodatie agent met kantoor in NL én in SR.

Zij bieden een uitgebreid pakket van verschillende tours.
Ook voor advies op maat kan je bij Switi Suriname terecht.

Gr, Jeske

Ik ben zelf bijna 4 maanden in Suriname geweest en heb vrijwel al mijn trips via Ruben geboekt, alles was altijd prima geregeld!

Wat je zeker moet zien, tja dat is eigenlijk teveel om in 3 weken te doen.
Blanche Marie, maar ook het Brokopondomeer vond ik heel indrukwekkend, Galibi en Matapica zijn allebei mooi. Maar ook een dagje Berg & Dal is erg leuk. Als je contact zoekt met Ruben kan hij een heel schema voor je in elkaar zetten met dingen die je wilt zien.

Wat toch wel een van mijn mooiste trips was, was die naar Menimi. Dit is vrij onbekend en wordt niet aangeboden door de normale reisorganisaties.

Menimi is een vakantieparadijs in Djemongo aan de boven Surinamerivier. En het is echt een paradijs heb nog nooit zo’n mooi stukje natuur gezien. Het is eigendom van Mandje een man met 23 kinderen, hij woont er zelf met zijn vrouw en een aantal kinderen. Die vrouw kookt voor je en hij neemt je mee op pad het oerwoud in enz. je doet echt even mee in zijn leven, het is geweldig! Het is heel kleinschalig en daardoor niet toeristisch. Er zijn gewoon douches beschikbaar en hutjes met bedden en een klamboe om onder te slapen.
Heen zijn wij met een klein vliegtuigje gegaan en terug met de boot en de bus. Als je geïnteresseerd ben heb ik zijn nummer voor je, want je regelt het gewoon via hem.

Heel veel plezier in Suriname, het is geweldig!

Als je van avontuur in de jingle houdt is dit wellicht iets voor jullie.
www.a-jets.com

Bedankt voor jullie linkjes en info.
Deze reis zat in de planning voor eind mrt/begin april, maar nu kreeg ik vorige week te horen dat ik dan niet weg kan.
Omdat ik ook gedeeltelijk aan schoolvakanties vastzit moeten we op zoek naar een andere datum.

Maar we gaan dit zeker doen, en nogmaals bedankt voor de info!
Frans

De volgende lokale reisbureau`s hebben mooie trips.
Het is erg leuk om “gewoon” naar SUriname te gaan.
Boek een leuk hotel (Zus en Zo of Twenty4, Hosta Appartementen)
En kijk daar lekker wat er op je pad komt.
De volgende organisaties zijn mij zeer goed bevallen.
Misschien als je googled kom je er wel!

Zus en Zo
Orange
Suriname Holidays
Rainbow Tours
Tigri Tours