In maart/april ga ik, samen met mijn partner, naar SU.
Vraag 1: hoeveel weken moeten we gaan?
Zelf zit ik te denken aan 2 a 3 weken
Vraag 2: welke plekken/bezienswaardigheden/watervallen/etc. MOETEN we bezichtigen?
We zouden graag een combi willen maken van (uiteraard Paramaribo) en dan het binnenland in. Zelf heb ik al het e.e.a. opgezocht over Kabalebo.
Vraag 3: moet je alle tripjes voorafgaande boeken? Ik ben een backpacken en hou er toch meer van om zelf mijn eigen gang te gaan…?
Vraag 4: Iemand weleens met een vliegtuigje boven SU gevlogen? Dát wil ik zo graag doen haha
Wie, wat, hoe, waar en wanneer??
Je hoeft niet perse alles van te voren te boeken. Ik ben zelf bijvoorbeeld op eigen gelegenheid naar Nieuw Nickerie geweest en naar het binnenland (Jaw Jaw en door naar Botopasi). Wat ik je wel afraad is om alleen de jungle in te gaan. Dit is dom en onverantwoordelijk ook al ben je een ervaren reiziger. Daarnaast is het ook veel interessanter om een gids mee te nemen. Een aanrader is om eens te kijken waar je kunt komen met de bus, dit heb ik veel gedaan. Op deze manier kom je snel buiten de stad en op de minder ‘toeristische’ plekjes. Echter kun je trouwens niet alles op eigen gelegenheid doen. Als je zeeschildpadden wilt zien in Galibi zul je toch echt met een tour moeten gaan. Je mag dit namelijk niet alleen doen.
De reden waarom tours zo duur zijn is denk ik de reistijd die er vaak is. Naar Nickerie is 4 uur rijden, naar galibi is 4 uur rijden + boot, naar Atjoni is ruim 4 uur rijden waarna je nog de boot in moet etc. etc. Wellicht dat het daardoor al vrij prijzig is.
Minimaal 3 weken lijkt mij ideaal vooral wanneer je van plan bent het binnenland in te gaan. Je hebt dagtours maar ook meerdaagse tours waardoor je toch al snel door je 1e week heen bent. Wil je ook nog wat relaxtime hebben dan is drie weken geen overbodige luxe, dan kun je ook nog andere delen van SU bezoeken.
Ik heb hier een link voor je http://suriname-tour.com wellicht dat je hier wat inspiratie kunt opdoen om te kijken wat de prijzen zijn en de mogelijkheden. Dit is een random link hoor, ik vond het hier wat uitgebreider uiteengezet, vandaar dat ik deze link hier plaats.
Het is zeker geen vereiste om alle tripjes van te voren te boeken, echter is het wel zo, dat sommige trips niet dagelijks worden ondernomen, soms 1x per week of 2x per week, en wanneer het net vol is in die week dat jij het wilde gaan doen… tja. dan is het wel jammer, vooral omdat je gebonden bent aan een beperkt aantal dagen en ook beschikbare plekken. Misschien is het wel verstandig dit vantevoren te regelen vooral iets dat je heel graag wilt bezichtigen, Daarom zei ik ook dat 3 weken geen overbodige luxe is.
Nee, helaas… Wij lezen dat graag van jou wanneer je het ondernomen hebt!
Dit is ook al aangegeven door een andere member hierboven, zelf dacht ik ook nog aan het feit, dat het veelal is bedoeld voor toeristen, toeristen die met name uit NL komen, daarom hanteert men de EURO prijzen en die zijn zeker niet mals. Je bent toch al gauw 100 per dag kwijt aan een trip.
Ik ga het even allemaal uitzoeken. Heb een lijstje met plaatsen die ik graag zou willen bezoeken wil niet te veel plannen… want het loopt toch (bijna) altijd anders… althans bij ons tenminste! haha