hoi allemaal,
Mijn aanstaande en ik trouwen in November en willen daarna op huwelijksreis naar Suriname.
Meestal reizen we zelf rond bijvoorbeeld met een auto of gewoon openbaar vervoer, maar ik heb gelezen dat dat niet zo makkelijk gaat.
Nu hebben we maar 12 dagen (excl vliegtijd) dus niet zoveel. Nu leek het me dus verstandiger om alles van te voren vast te leggen, zodat we terplekke niet veel tijd meer kwijt zijn met alles uitzoeken.
Nu zijn er natuurlijk veel vragen:
we willen graag veel dieren zien, waar zouden we dan het beste heen gaan? (welk gebied/plaats?)
Wat is verstandiger, losse tours boeken eventueel bij verschillende touragenten, of gewoon een complete rondreis boeken? (maar nu leek dat laatste me niet zo leuk omdat er dan veel mensen zijn en we op huwelijksreis zijn)
Waar kan ik goedkoop losse tours boeken? Ook gaat onze voorkeur uit naar eigen kamer met sanitair, dus geen lowbudget hangmat accomodaties.
In Paramaribo willen we een auto huren voor 1 of meerdere dagen, is het makkelijk te rijden in de buurt van Paramaribo? Iemand advies waar we naar toe zouden kunnen gaan om iets te bekijken? dorpjes of natuur? Het moet dus wel dicht bij paramaribo zijn of goed te rijden zijn.
Om je huwelijksreis niet tot nachtmerrie te maken kan je het best
de tripjes boeken als je in Suriname bent en het liefst bij verschillende touroperators.
Je kan voor verblijf boeken bij Royal Torarica, dat is heel fijn.
Een auto kan je makkelijk huren, kan je bijvoorbeeld een trip maken naar de plantages, districten Coronie, Saramacca,Nickerie etc
Leuke trip ook naar Galibi, zie je zeker wat schildpadden na half febr.
Een dolfijntrip kan je ook maken, ga je lekker dolfijnen spotten.
Voor dieren kan je echt naar de natuurreservaten, Brownsberg, Bigipan, etc
Berg en Dal daar kan je best een heleboel beleven.
hoi,
thanks voor de tips. Auto huren lijkt me echt wel handig. dus dat willen we wel proberen.
Berg en dal stond ook op het lijstje.
Maar omdat we maar 12 dagen hebben is het niet te kort om dan daar alles te regelen? Normaal regel ik liever alles ter plekke, maar ik ben bang dat er geen plaats meer is of dat we het gewoon niet geregeld krijgen, wat we willen zien…
en wat is een goed reisburo/tourburo om alles te regelen?
We gaan in November, zijn er dan ook schildpadden? Ik dacht dat die er maar tot augustus zaten?
12 dagen zijn inderdaad zo voorbij.
Je kan via mail mischien tegen sept. informeren bij de touroperators wat zij in petto hebben en dan sluit je bij een trip aan.
Als je een gecombineerde trip neemt van 3/4 dagen is het prima, dan zie je zeker 3 plaatsen. Daarnaast zijn de schildpadden tot half aug te bespeuren.Bezoek aan de vlindertuin is ook leuk ( kunnen jullie vb extra vlinders in jullie buik krijgen …lol…).Daarnaast kan je vaak genoeg altijd mee, heel zelden komt het voor dat je geen plek vindt.
Het beste is om de prijzen te vergelijken van de tours, meestal zijn er grote verschillen, je hebt Blue Frog, Wanna tours, Arinze tours etc.
In hotels staan er vaak genoeg ook tripjes van diverse touroperators.
Het beste kan je ook gebruik maken van de trips die in het hotel staan,
zij willen hun gasten ook goede touroperators aanbevelen.
Voor 12 dagen Suriname, wil ik zeker aanraden om van te voren de tours te boeken naar plaatsen die je zeker wil bezoeken. Vele tours vertrekken bij een minimaal aantal personen, dus wanneer je beperkt de tijd bestaat de kans, dat het boeken van een tour op een specifieke dag moeilijk is. Plus dat de meeste tours op vaste dagen vertrekken, zodat je dit enigszins moet plannen. Er zijn verschillende plekken binnen het binnenland, Palumue en Awarradam, beiden goed georganiseerd via de Mets, Kabalebo, iets duurder maar ook meer dieren. Pingpe authentiek en avontuur. Verwacht echter in Suriname niet te veel dieren te zien! Brownsberg erg leuk, wanneer je hier vroeg in de ochtend ben kan je hier verschillende dieren tegenkomen. Fietstours zijn natuurlijk ook leuk! Auto huren en rijden geen probleem.
Dat er veel prijsverschil bij de tourbedrijven is, herken ik niet zo. De meeste touroperators hanteren de prijs van diegene die de tour uitvoert. Deze zijn standaard, natuurlijk kunnen er afwijkingen zijn maar heeft ook met kwaliteit en accomodatie te maken.
Geniet van jullie reis!
Hi
voor tour naar nickerie in combinatie met bigipan is heel goed van tevoren teregelen, dagtour naar bigipan kost ongeveer €45 kompleet met eten en drinken en word bij de accommodatie opgehaald ,
voor accommodatie kunt u kijken naar www.zeedijkresortnickerie.com
trip paramaribo naar nickerie kost ongeveer €8 per persoon
naar bigipan ziet u wel heel veel vogels krokodillen , vissen van alles en nog wat is echt een aanrader.