Tips vakantie Suriname

Hoi Chotje,

Als je ook alvast foto’s en video’s wilt zien van Suriname en informatie wilt lezen over de cultuur, Galibi, Overbridge, Paramaribo en nog veel meer, kun je ook op www.surinametips.com je inschrijven voor de nieuwsbrief en een voorproefje nemen.

Groetjes en heel veel plezier!
Esther

Reistips over Suriname nodig?

Wij gaan 3 januari naar Suriname ,nu las ik dat daar nu de kleine regen tijd is wat moet ik me daar bij voorstellen

Dat er af en toe een flinke tropische bui kan vallen…
maar daarna kan t weer droog zijn; het binnenland kan in de regentijd wel wat moeilijker bereikbaar zijn maar dat is meer in de groter regentijd volgens mij

Hai, leuk dat je naar suriname komt…Kijk eens op de site van www.cardyadventures.com
Ze hebben fietsen (met leuke fietsroutes!!), appartementen ( helemaal gemeubileerd, incl wireless internet, airco e.d. en 1 min van Torarica hotel) en TOURS…informeer

Succes me de voorbereidingen en een hele fijne tijd.

Groetjes uit Suriname

Hihi de regentijd … tja dat betekent echt regen, regen, regen! Ik ben vanmorgen teruggekomen dus misschien ben ik je op Schiphol wel tegengekomen, jij op de heenweg en ik terug :frowning: Ik vond het echt te gek! Ik heb veel aan de tips gehad van dit forum, vooral ook oordopjes en een monddoekje voor oud&nieuw! Wat een spektakel en wat oorverdovend!!! Ik heb een fiets gehuurd bij Cardy, goede service op zich maar heb geen idee hoe de appartementen zijn. Wij hadden een woning gehuurd via Cynthia rent Houses. We hadden een mooi groot huis met een beveiligd terras in een goede wijk, Mairetraitre. Alles is goed op loopafstand en taxi´s zijn een koopje. Ik heb een geweldig vakantie gehad en ben benieuwd naar jouw verhalen Trudy!

De leukste trips die ik in suriname heb gemaakt zijn Galibi ( wel een zandvlo aan over gehouden maar goed ). Echt geweldig grote schildpad gezien die eieren aan het leggen was, echt een aanrader. We zijn toen ook met de tourguid naar Frans guyana gegaan en hebben daar de gevangenis van Papillon gezien.

Awarradam was ook echt een top tour, 3 nachten lang, midden in de jungle. Geweldig om door de stroomversnellingen te zwemmen, alligators te zien, vogelspinnen, verhalen van medicijnmannen, dorpsavonden, het is echt het einde.

Brownsberg was lekker actief, veel wandelen en dan natuurlijk een geweldig uitzicht over het stuwmeer, onderweg kom je ook langs Moiwana…

Suriname is super :slight_smile:

Ik ben een aantal maanden niet geweest op dit forum en dacht ik zoek hem weer eens op. Je geeft aan dat je een zandvlo hebt overgehouden aan Galabi, wij hebben parasieten overgehouden aan de vakantie … waarvan weten we nog niet. We hebben tijdens de Brownsberg tour wel heel veel teken op gelopen en daar kun je ook besmet door raken. We worden nu dus ook nog getest op lyme. Echt goed uitkijken moet je dus wel, vooral met zwemmen in de Suriname rivier (ook al is het afgezet!). Ik ben er wel een beetje van geschrokken en het geeft wat mij betreft wel een domper op de vakantie helaas …Ik ben voor van alles ingeent maar ben toch ziek na een paar maanden en dat is erg jammer.

Beste lezer,

In het kader van mijn afstudeerscriptie wil ik jullie vragen om een enquête in te vullen. Het neemt hooguit 5 minuten van jullie tijd in beslag. Het heeft betrekking op toerisme naar Suriname. Het is belangrijk dat de behoeftes en gedragingen van degenen die Suriname bezoeken in kaart worden gebracht, zodat bedrijven in Suriname daar beter op kunnen inspelen.

Door op de onderstaande link te klikken, kom je op de pagina voor het invullen van de enquête.

http://www.thesistools.com/?qid=83725&ln=ned

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Juan C. Sam-Sin

Heb 'm ingevuld! succes met je onderzoek

thnx Sanne.

Groetjes,

Juan