Tips & trucs 1e opzet Vietnam reis

Hallo Ingrid,

Ik kom er morgen op terug.

De reden is:

Ik heb mijn huis 3 weken geleden te koop gezet en het was binnen 5 werkdagen verkocht; dinsdag op funda en maandag erop verkocht.
Dus ook al meteen een ander onderkomen gekocht en heb vanavond nog wat dingen te regelen.

Hoop dat je dit kan begrijpen?

Gr.
Ton.

Van harte, vast mede te danken aan je fantastische schilderwerk. Ik heb werkelijk geen haast, reactie over een paar weken is ook helemaal prima. Groet en succes met alles, Ingrid

Lees even met je mee, wij gaan half april voor drie weken…

Hallo Ingrid,

Ik bedankt voor je felicitatie, ben er ook heel blij mee dat dit zo gelopen is.

Nu naar jullie vakantie.

Het schema ziet er goed uit, maar ik voorzie 1 probleem.
De transfer van Ninh Binh naar het vliegveld van Hanoi; 14:30 ?

Ga je over de weg dan ga je dit niet redden volgens mij.
Waar komt 14:30 vandaan?

Ik ga even van mijn ervaring uit ( heb nog niet de transfer rechtstreeks van Ninh Binh stad naar Hanoi airport gedaan ), maar het vliegveld is toch wel zeker 30 a 45 minuten vanaf centrum Hanoi (of meer met drukte ).

Dus wanneer je over de weg gaat 14:30 loslaten en vroeger vertrekken zou mijn advies zijn.

Andere optie, uitgaande van dat je over de weg gaat en Hanoi wilt vermijden.

Alles omgooien.

Dan vliegen op hai Phong vanaf danang, dan naar Halong stad en daar overnachten of overnachten in Hai Phong en dan vroeg naar Halong.
Reken op 3 a 4 uur !
dan de trip in Halong Bay.
Na de trip naar Ninh Binh en zo alles doen wat je gepland had naar Hanoi.

Dus jullie dag 23 volgt op de Halong Bay trip en zo via Hoa Lu naar Mai Chau naar Hanoi.
Dan de stadswandelingen, uitrusten in een mooi hotel met zwembad eventueel en dan naar het vliegveld.
Scheelt je 1 overnachting in Hanoi, maar heb je dan in Halong stad of Hai Phong; vlucht vanaf Danang land om rond 16 uur.

Ik hoop dat je schema in tact kan blijven, maar ben wel erg benieuwd naar de 14:30

Gr.
Ton.

Hi Ton,

Even voor mij tussendoor, ben wat dagen extern aan het werk…
Qua vertrekdag hadden wij in gedachten om rond de middag uit te checken bij Nguyen Shack Ninh Binh. Vanaf hier kunnen wij een privé transfer regelen rechtstreeks naar vliegveld Hanoi, we gaan de stad Hanoi dus niet meer in. Ze adviseren vertrek om 14.30 uur vanuit Ninh Binh om op tijd voor de avondvlucht te zijn. Ons vliegtuig vertrekt nl pas om 19.35 uur 's avonds die zondag.

Goed plan denk je?

Gr Ingrid

Hallo Ingrid,

Ik zit een beetje in dubio, en durf je daar geen advies over te geven.
Het lijkt me, gevoel matig, dat het wel krap is.
Ga er vanuit dat jouw transfer goed is en deze weten waar ze het over hebben.

Maar heb ik net je vraag doorgestuurd naar Viet Nam, naar mijn reis bureau voor een second opinion.
Verwacht daar na het weekend antwoord van te krijgen.

Gr.
Ton.

Hallo Ingrid,

ik heb bericht gekregen uit Viet nam van mijn contact; ze is zwanger vandaar dat ze daar over schrijft.

Dear Mr. Ton,

Thank you for your email.

According to our operations team, it takes 3-3.5 hours from Nguyen Shack Ninh Binh to Noi Bai International Airport. Thus, we recommend to depart at around 14PM for the flight at 19:35PM.

Thank you again for your congrats :slight_smile:

The expected date of birth (on doctor’s paper) of my little girl is Jan 16th, so I am thinking to take my maternity leave from beginning of Jan as we don’t know she would want to come out any day

file:///C:\Users\Ton\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png

I have arranged all your trip’s services before my leave and will check email regularly. Ms. Nhi and my operations team hotline is also available for any assistance you need.

All the best to you and Gert !

Dao

Dus dit is een second opinion, zou misschien 4 uur rijden + 2 uur van te voren inchecken meenemen.
Zou dan betekenen dat vertek zo rond 13 a 13:30 zou moeten zijn.
Het verkeer kan tegen zitten natuurlijk en dan heb je daar rekening mee gehouden.

Zou niet fijn zijn om de vlucht te missen, beter 1 uur langer op het vliegveld dan vol zenuwen in de auto zitten of je het gaat halen.

Gr.
Ton.

Hi Ton, nogmaals dank voor checken, ben je erg dankbaar voor je adviezen. Je hebt me zeker aan het denken gezet om eventueel toch te gaan eindigen in Hanoi stad met relaxhotel incl zwembad. Wat me nog een beetje tegenhoudt zijn de transferprijzen van Hanoi naar Mai Chau en dan rechtstreeks door naar Ninh Binh, die zijn echt behoorlijk. Maar ook de drukte van Hanoi zelf in de laatste dagen, de hangmat bij Nguyen Shack zie ik ter plekke voor me ;-). Kan ik eventueel schakelen met je contact in Vietnam voor het transfergedeelte?
Heb ondertussen de mail vanuit Nguyen Shack er even bijgepakt, zij gaven ook inderdaad aan om eerder te vertrekken. Had het nog niet goed in beeld, sorry … “we suggest to leave at 14:30 if it’s a domestic flight or 13:30 if it’s International flight”. Groet, Ingrid

Hallo Ingrid,

Ben in ieder geval blij dat mijn vraag bij jouw connectie in Viet Nam ook is overgenomen.

Zijn natuurlijk ook andere opties om de Het Ninh Ninh verhaal goedkoper te maken.
reis gewoon naar Mai Chau en regel daar de transfer naar Ninh Binh.
Dat scheelt je al geld.

Stuur je een Pm.

Gr.
Ton.

Hi Ton, dank je, ook voor pm. Ik ga nog eens goed nadenken over laatste stuk van onze reisindeling, sowieso fijn dat we zowel Mai Chau, Ninh Binh als Halong Bay kunnen doen in die periode in een rustig tempo.
Groet, Ingrid

Interessante website met info Vietnam per stad of gebied, ik heb al heel wat tips verzameld :slight_smile:

Bedankt voor de tip Ingrid, daar staat idd veel info op.

Misschien handig voor een aantal mensen, de prijslijst van Nguyen Shack. Let op dat als je met 4 volwassenen reist geen 4-seater, maar een 7 seater nodig hebt!

Hi jover, dank je voor delen, handig!