Tips & Trics Vietnam

Hi,

Wij willen 31 december vliegen naar Hanoi. Vanuit Hanoi willen we een toch naar Halong Bay doen ( 3 daagse trip?) en daarna van Hanoi met trein naar Sapa en daar een trekking doen ( 1 of 2 overnachtingen bij hilltribe). Vanuit Hanoi willen we uiteindelijk vliegen op Bangkok en dan door naar Phuket en met de boot naar Koh Phi Phi ( naar rustige kant van het eiland). Dan aan het einde nog 2 dagen in Bangkok en dan weer terug.

In totaal hebben we drie weken. Voor de kenners…is dit te doen? Hoe zijn de temperaturen die tijd (ik zie wisselende berichten namelijk)… ik heb al eerder gebakcpackt in Thailand die maand en toen kon het snachts ook aardig koud worden en overdag was het prima.

Hebben jullie tips & trics, leuke activiteiten, hotels, trips etc?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marieke

Hallo Marieke,

2011?, Heb je al een vlucht geboekt?
Ik zag het woordje willen op 31-12 vliegen, klinkt zo van "zijn van plan ", is zo kort dag vandaar.

Temperatuur voor Sapa reken op 10/18 graden max nu.
Kan snel veranderen want afgelopen jaar lagen de buffels doodgevroren op de weg in deze periode.

Voor Halong Bay zit je rond de 15/20 overdag en dat voor 3 dagen.
Ik zou zeker 1 dag minderen; met deze temp zit je ook veel binnen in de boot buiten eventuele excursies.
Ik tenminste wel, maar ik ben geen referentiepunt; maar ben een kouwkleum eerste klas.

Dus heb een dag over dan een dag langer in Hanoi?

Voor Thailand verhaal is het misschien beter om naar dit forum te gaan voor meer actuele informatie.

gr.
Ton.

Hoi Marieke,

Ik sluit me aan bij Ton. Ik denk wel dat het in drie weken te doen is, want jullie gaan vliegen tussendoor.

Verder kun je altijd een extra vestje meenemen voor Sapa of daar wat kopen. Ik vond het temperatuurverschil in Sapa en DaLat vergeleken met de rest van Vietnam best groot. En ik was er zelfs in de zomer! Maar ook ik ben een enorme koukleum :wink:

Ik vond een dag varen door Halong Bay magisch, maar wel voldoende, dus sluit me aan bij Ton dat je de trip misschien met een dag kunt inkorten.

Verder hotels voor Hanoi: Ocean Star Hotel of het Stars Hotel. Zitten beide in dezelfde straat, vlakbij een drukkere winkelstraat in Hanoi. En budget.

Groetjes, Anne