Tips trekking in Nepal

Hoi,

Ik wil half oktober een trektocht in Nepal gaan maken van ongeveer 10 dagen. Ik wil liever niet alleen maar klimmen en dalen, maar meer rondom een berg lopen ofzo (als dat realistisch is tenminste :wink: ). Verder wil ik graag overnachten in trekkershutten/ lodges ed (niet kamperen in ieder geval). Iemand tips voor een trektocht?

Groetjes Rachel

Hallo Rachel

De Helambu/Gosainkunda route is een prachtige route die aan je eisen en wensen voldoet.
Je overnacht in lodges en het hoogste punt is ca 4700 mtr (pas). Werkelijk een prachtige route die goe te doen is in 10 dagen.

Zonder reclame te willen maken voor een reisorganisatie, je kunt de route bekijken op www.asian-trekking.com.

Met vriendelijke groet,

Walter

Hier kan ik mij aansluiten aan wat Walter schrijft! En als een agentuur een beetje reklame krijgt dan is Asian Trekking zowiezo de moeite waard and bij deze: HEEL BIJZONDER! Het is nl de oudste agentuur in Kathmandu (over 25 jaar oud) en opgericht door iemand heel liefs! Haar naam is Jo Logge-Sherpa en ze is al heel lang in Nepal. Voor de liefhebbers van Suske en Wiske: De goede ouwe Willy Vandersteen was ooit met Asia trekking onderweg en heeft daar de titel DE PAREL IN DE LOTUS BLOEM over gemaaktā€¦man das heel lang geleden natuurlijkā€¦in dat strip verhaal doet hij gewoon reklame maken voor asia trekking. Heuze landgenoten van mij. Jo is trouwens ook de honorary-consul van Belgie in Nepal! In haar trekking agentuur zijn met name hollanders en vlamingen in zeer goede handen! :kus: