Helambu trek zonder gids

Hoi allemaal,

Begin mei ga ik met mijn dochter een korte trekking doen in Nepal. Mx 8 dagen . We willen niet teveel klimmen en dalen ivm mijn knieën. En we willen op eigen gelegenheid gaan, dus niet met een tour.(ivm de kosten)
Overnachten zouden we graag in guesthouses/teahouses doen. Wat zouden hier de kosten van zijn?

We denken nu aan de Helambu trek. Lijkt me mooi en niet te moeilijk. Maar kan dat wel? zelf die route lopen en aankloppen bij een guesthouse onderweg?

Wat denken jullie?
Graag info over deze trekking wat betreft onze wensen?
Of raad je een ander gebied of trekking aan die erg goed past bij onze wensen.
(even nog ter aanvulling: ik kom dan juist uitTibet en mijn dochter gaat na onze trek de Langtang lopen en vervolgens naar Tibet.

Ik hoor graag van je.

Groet
Elvira Lesman

Ja, dat kan prima. Het is best relaxt in Helambu, veel dorpjes onderweg, je kunt makkelijk beslissen een halve dag te lopen en bij een leuk tea house denken: we blijven hier. Ik lees ergens dat Chisipani, een mogelijk vertrekpunt, in het weekend erg vol kan zijn met Nepalezen uit Kathmandu, dan kunnen de lodges vol zitten, Wellicht iets om rekening mee te houden, door de week vertrekken :slight_smile:

Wij raden jullie zeker aan om toch vooral een gids te nemen. Je hoeft dus geen hele tour te boeken, maar alleen een gids. Dit is vooral i.v.m. de veiligheid!!! Houd er verder rekening mee dat begin mei de regentijd al gaat beginnen en
dat wandelpaden dan erg glibberig kunnen zijn, met meer risico op uitglijden en iets kneuzen of breken. Vandaar ook dat een gids erbij wat meer veiligheid biedt. Ook zijn er dan veel bloedzuigers.

O dat is fijn , dan kunnen we gaan op pad zonder alles al vast te leggen van te voren.
Is het met een globaal wandelkaart en beschrijving van de trek te doen; zijn er aanwijzingen onderweg of lopen er sowieso veel mensen? Of werkt het toch allemaal heel anders?

O shock, dit klinkt heel anders.
Gids, stokken mee, en goede wandelschoenen en huid bedekt geen openingen… Wat nog meer?
Ik hou van goed geïnformeerd zijn dus graag reactie

Wij hebben 3 jaar geleden de Gosaikunda Helambu trek gedaan , met gids er drager is ons prima bevallen .
Ik zou altijd een gids meenemen is gewoon van een meerwaarde , zorg wel dat je je gids voor de trek ontmoet zodat je weet of hij/zij redelijk Engels kent .Als je ook naar Gosaikunda lake wil hou dan rekening met de hoogte , je merkt daar echt goed dat je in de wat ijle lucht zit .