vandaag heb ik mij aangemeld op dit forum.
Al een langere tijd is er een droom ontstaan om een rondreis te maken voor een periode rond 20 dagen.
de droom is ontstaan doordat ik voor mijn werk al wat landen heb bezocht en er zo achter kwam dat ik wel heel graag in een ander land wil zijn, de cultuur , natuur spreekt me hierbij erg aan.
nu is mijn oog dus op Nepal gevallen.
na wat rond kijken zag ik op verschillende forums dat het er erg toegankelijk is.
verder ben ik pas van plan om volgend jaar nadat ik mijn diploma heb gehaald (of niet gehaald ) rond te trekken.
anders kan ik het nog niet combineren met school.
alleen ben ik nu al wel informatie aan het inwinnen.
er moet natuurlijk vrij gevraagd worden op het werk ect…
mijn vragen zijn onder andere:
het lijkt mij makkelijk om met een chauffeur rond te trekken door het land. dit kunnen er uiteraard ook meerdere zijn. maar vooral de eerste dagen zodat ik een beetje weg wijs kan worden .
hoe kan ik er het beste heen vliegen ?
zo zijn er natuurlijk meerdere dingen…
ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
of als iemand al een gemaakte rijs heeft en hier het een en ander over kan delen betreft tips and tricks.
Sanghimala en Quotas
Het zou ook fijn zijn als iedereen jullie advies / aanraders kunnen lezen, daarvoor is mi dit forum toch? Kunnen anderen daarop evt. aanvullingen geven.
Anders gewoon niet vermelden dat je een pm stuurt
Thanks,
Harry:idea:
Ik ben vorig jaar geweest, en heb alles met de bus gedaan! Gewoon een lokale bus voor de kleinere afstanden en voor langere afstanden een luxere touringcar. Heb gevlogen met etihad, wat perfect was voor de eerste dagen zou ik in thamel verblijven, ik zat in hotel potala, vlakbij het restaurant OR2K (mega chill restaurantje, wordt aanbevolen door lonelyplanet. ) en lekker centraal gelegen, maar wel echt een hostel. Vanuit thamel kan je veel lopen of met de taxi.
Hoi Margit,
Ik wil graag in februari naar Nepal en ben alleen. Twijfel tussen een reis met Shoestring of om alleen op de bonnefooi te gaan
Ben jij ook alleen gegaan en kon er op veel plekken gewandeld worden in de natuur ? Ik hou nml van lopen.
hartelijke groet,
Monique
Hoi Monique, ik ben alleen erheen gegaan, maar geen moment alleen geweest! Leerde snel mensen kennen om samen dingen mee te doen. Wandelen in de natuur heb ik niet zoveel ervaring mee, je kan natuurlijk prachtige trekkings doen rond pokhara, maar ook vanuit kathmandu in de vallei, wat ik heb gedaan. Ik ben met gids gegaan, maar er zijn ook trekkings die je alleen kan doen schijnt. De trekking die ik heb gedaan was drie dagen, waarbij je voor een groot deel door een national park liep wat vooral uit jungle achtig gebied bestond. Ik hoop dat je hier wat aan hebt Groetjes margit
Wij adviseren ten sterkste om nooit zonder een gids een trekking te maken in Nepal…!! Dit met al ca. 20 jaar reiservaring daar.
Het kost je haast niks… maar je veiligheid is veel groter dan… dus ga er niet op af of iets schijnt… maar dit is zeker…
Helaas zijn er ieder jaar gevallen van vermissingen. Lijkt me een duidelijk verhaal om nooit alleen op pad te gaan. Google maar even op missing in Nepal, en dan niet alleen de mensen die de aardbeving hebben meegemaakt. Reisgenoot vinden of met gids op pad is mijn advies ook.
Vanochtend kwam de laatste vermissing nog langs in mijn Facebook-tijdlijn…
Dear All,Dahlia Yehia, 25, an Egyptian-American tourist, has gone out of contact since August 6. According to her family members, she last appeared on WhatsApp from Pokhara at 10 pm on August 6. If you have any information about her, kindly post here or contact TAAN Secretariat, Maligaun.
Info given by her family:
7/31/15 - in Kathmandu (volunteered with Secret Garden Disaster Relief)
8/1/15 - Gorhka, Mutchok village
8/3/15 - Gorhka, leaves Mutchok early
8/5/15 - Early morning arrival in Pokhara - visits German bakery
8/6/15 - Mentions appearance of rash (had previously appeared in Thailand - had to go to a clinic in Thailand to receive treatment of injection & medication for rash. Source of rash unknown)
8/6/15 - Last appearance on WhatsApp 10pm Nepal time
8/20/15 - Nepali visa set to expire
Thank you.
TAAN Media Center
Ik heb mijn familie toegang gegeven tot mijn Android Play Store account. Met mijn mailadres en wachtwoord kan familie inloggen op https://www.google.com/maps/timeline?authuser=0 en de laatst geregistreerde locatie terugvinden. Vermits er dekking was in de bergen natuurlijk…
Wij hebben het anders gedaan. Wij hadden van te voren al veel contact via de email en Facebook met onze trekking agent (een lokale nepali die engels spreekt). Hij heeft ons goed geholpen met een realistisch schema voor onze maand in Nepal en alles was perfect geregeld vanaf aankomst. Hotelovernachtingen, taxi van vliegveld, bustickets (hij was niet bij ons, we reisden samen), vliegtickets etc. We zijn wel met hem vanaf Kathmandu naar Lukla gevlogen want hij was onze gids voor onze geweldige EBC trek. Highlight van onze trip.
Pokhara en Chitwan waren ook dingen die we absoluut niet hebben willen missen. Pokhara is lekker uitrusten en genieten van lekker eten en door de straatjes naar je restaurantje lopen. Die zou ik inplannen na je trek. Met de bus naar Chipwan was ook een mooie belevenis. Ging heel goed en kwamen mooi op tijd aan (vrij luxe bus zelfs voor Nepal standaarden!).
Ik denk dat je op die manier veel meer relaxt ben dan alles daar helemaal zelf uitzoeken en je andere optie, een driver, lijkt me te beklemmend, die is dan de hele tijd bij je. Zal ook vast meer geld kosten.
Laat me horen als je meer tips hebt. KB waar wij mee waren is zeker aan te raden. Je kan hem ook op Facebook vinden (Unlimited Trekking).