Ik heb een fantastische reis gemaakt met mijn gids Nira, die ook een heleboel dingen rondom je reis regelt. Hij werkt als directeur bij Alpine Adventure Team (www.alpinenepaltrekking.com), in Thamel te vinden.
Ik heb een mooie trekking gemaakt in het Saggarmatha National park. Zeer een aanrader om ook eens bij Gokyo via de Renjo-pass terug te gaan.
Ik ben gestart met de trekking in Shivalaja. Dit vond ik ook een van de rustigere gebieden richting Lukla. Als je de tijd hebt, is dat mooier dan via Lukla in te vliegen.
*Veel reisgenot in het mooie Nepal! *
Bianca:vak01:
**
Hoi Bianca,
Bedankt voor de goede tip! Ik heb de site bekeken en het ziet er allemaal fantastisch uit. Ik zou deze zomer graag naar Nepal gaan, dus ik ben me nu aan het orienteren. Kan je mij vertellen op welke kosten ik ongeveer moet rekenen? Er staan namelijk geen prijzen op de site.
Dank je wel!
Ik heb voor Nira 18 euro per dag betaald (een gids betaal je tussen de 15 en 20). Als je wilt kan je hem mailen en daarin kan je een all-inn prijs afspreken.
Met vliegreis voor 3 personen KTM/Lukla (Nira, mijn reisgenoot en ik), gids, hotel in Kathmandu (€10,- p/d), een permit en verzekeringen voor bijna een maand € 755,-.
*Hij doet nog veel extra’s. Mail hem gewoon en kijk dan wat je doet. *
**
Groet Bianca.
Ook ik heb een tip qua lokaal reisbureautje. Goede prijs/kwaliteit verhouding en men wil echt dat jouw reis wordt wat jij ervan verwacht. Dus men doet echt zijn best. Ik doe zelf al 2 jaar zaken met hem, maar ook vele kenissen van mij en/of familieleden boeken hier. En ik hoor alleen maar positieve verhalen. Je kan een kant en klaar pakket nemen, maar ook een reis samenstellen zoals jij dat wilt.
Wat ook leuk is om te weten is dat 10% van de winst terecht komt bij Nepalese projecten. Zo heeft de eigenaar er ook voor gezorgd dat in een gebied midden in de bergen waar geen medische voorzieningen waren nu een hospitaaltje staat.
De eigenaar is ooit zelf begonnen als gids maar heeft zijn droom waar kunnen maken in Nepal en een eigen reisbureautje kunnen beginnen.
Ik zal geen reclame maken, door de naam te noemen, maar als je meer wilt weten dan moet je mij maar even een prive berichtje sturen.
Mielinda, ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd.
*Verder wil ik nog even kwijt dat ik Nira had beloofd om zijn reisburo bekend te maken. Alles is natuurlijk voor een ieder vrijblijvend. *
Eens in Nepal, verslaafd in het hart.
:chin: Bianca
Ja dat is absoluut waar, geldt ook voor mij. :wereld:
Ik heb hetzelfde met een guesthouse 15 km voor Pokhara in de middle of nowhere, via een tip van een ander aangekomen. Dat was zo mooi! Ook hij vroeg of ik het verder wilde verkondigen. En dat doe ik ook. De mensen daar moeten hard werken voor een beetje geld, en zijn uitzicht en kamer zijn super! Dus wil ik ook graag deze mensen helpen. Dus heel herkenbaar! Ik ben gewoon het hele jaar met nepal bezig, het zit in je hart en het wil er niet meer uit…
Zou je mij de naam van het bureautje kunnen geven? Ik wil deze zomer naar Nepal en Tibet.
(En ik denk dat meerdere reizigers wel geinteresseerd zijn, dus schroom je niet de naam gewoon in het openbaar te noemen.)
Nou daar komt hij dan:
De eigenaar heet Nilam.
Is zelf vroeger gids geweest en had 1 droom, een eigen reisbureau.
Dat is hem dus gelukt. Wat ik, maar wat ik ook van andere hoor, waardeer in Nilam, is zijn oprechte betrokkenheid bij jouw reis.
Daarnaast is zijn prijs/kwaliteit verhouding goed, maar tevens de service.
Je kan boeken zoals jij het wil. Ook trips naar Tibet, met jeep heen en met vliegtuig terug.
Zo was ik in november in Chitwan, ik had een trip van 4 nachten geboekt bij hem waarvan beginnend met 2 nachten in Chitwan, door naar Pokhara voor 2 nachten en terug met het vliegtuig naar Kathmandu.
Helaas op de eerste avond ging de telefoon in het restaurant. Voor mij ?!?!
Wat bleek de Maoisten zouden gaan staken en ik moest de volgende dag voor 13.30 uur Chitwan verlaten anders zou ik een week in Chitwan vast zitten. Ik was de enige toerist in het complex die deze melding kreeg. De eigenaar van het hotel wist het, maar had ook niets gezegd. Dus de andere toeristen hoorde het dus van mij.
Het kantoor van Nilam heeft voor mij ander vervoer geregeld naar Pokhara en een extra overnachting in Pokhara. Het teveel betaalde geld heb ik later teruggekregen.
Tevens heeft hij een foundation in Nepal welke een hospital in the middle of nowhere steunt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is hij ook betrokken met de oprichting ervan geweest. Dit is pas open maar ligt in een gebied waar hij zelf vandaan komt. Ver weg van alles afgelegen.
Hierdoor heeft dit gebied eindelijk medische hulp zonder meer dan 1 week te moeten lopen.
zie http://ahfnepal.org/
Ik wens jullie veel plezier met plannen!
Geen onzin verkopen Bianca !
Fijn dat je iemand wilt aanraden maar wel correct info graag!
In de toekomst willen daar ook nog budget minded backpackers heen gaan!
Een gids kost 15 dollar all in , en dan is die man zéér goed betaald !
Wel eerst kennismaken in KTM dat je weet dat ie bekwaam en ervaren is .
Vlucht naar Lukla kost 109 USD per persoon. (retourtje dus 218 USD /pp zelfs voor een open ticket)
Permit voor Sagarmatha national park : 15 USD aan de entrance.
TIMS verplicht , prijs gaat mid maart omhoog ( waarschijnlijk 15 à 20 USD)
Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarop je voor die tocht een gids nodig hebt,tenzij je graag bij het handje wil vastgehouden worden.
Het stikt daar van de trekkers die je goede info kunnen geven indien nodig.
Nou prikje Guest,
Beetje negatief vind ik je wel, dat is niet echt de instelling van iemand die in Nepal is geweest.
Ik heb naar eer en geweten de prijzen doorgegeven en volgens mij liggen die niet ver van de prijzen die jij noemt.
Natuurlijk kan je de tocht ook op jezelf doen, maar zoals ik je in je waarde laat, verwacht ik dat ook van jou naar mij.
Ik vind en vond het samen met mijn reisgenoot zeer fijn om een gids naast me te hebben. Zo gun ik Nira ook zijn werk en inkomen als gids. Hij heeft ons veel geleerd over het land en over mediteren en dat is voor mij zeer waardevol. Hij stond altijd voor ons klaar, daar is ook wat van te zeggen.
Hopelijk kan je je dat ook een beetje indenken.
Namaste! Bianca.
Bianca40 plaatste per ongeluk drie maal hetzelfde bericht en heeft mij verzocht er twee weg te halen, vandaar de lege vakjes.
Erik
zou in oktober richting nepal willen…hou wel van wandelen en de bergen in trekken. zijn er daar veel plaatsen waar je groepen kan vormen want zo alleen met een gids zier ik niet zo zitten::::beetje vage vraag misschien maar heb zelf nog niet al te veel gelezen maar krijg er al wel zin in
Als je bv Round Annapurna zou lopen, dan loop je met veel mensen gelijk op en kom je elkaar vanzelf weer tegen in de lodges en onderweg bij de lunchplaatsen. Alleen zal je niet zijn
bedankt…dus best mogelijk om er alleen op uit t trekken?
Op de drukke routes kun je absoluut alleen (of met gids/drager) vertrekken. Wel slim om bv in je lodge/hotel te laten weten waar je heen gaat en wanneer je terug wilt zijn, voor het geval er iets mis gaat.